BMW M4 - platóval maradhat?

2022.11.08. 14:59

Emlékezetes húzás volt a BMW-től, amikor 2011-ben április elseje alkalmából bemutattak egy E92 M3-ból faragott pickupot. Ennél valamivel kisebb híre volt annak az 1986-os, E30 M3-ból készített platós prototípusnak, amit aztán alkatrészek és szerszámok hurcolására használtak. A hagyományt most egy tuner ültette át a legutóbbi M4-re.

Az M4 Maloo fantázianevű autót az amerikai SEMA kiállításra készítette a STEK Automotive, amivel az új tükröződő felületű, karcálló fóliájukat demózták. A marketingérzék a helyén volt, egy normál M4-re már csak ásít a közönség, a platósított karosszéria viszont megfogja a figyelmet. Pozitívum, hogy az átépítés egész igényesre sikerült, az előre dőlő B-oszloppal és a sötétszürke platóbéléssel legalábbis gyáriasabban mutat, mint a taposólemezzel kibélelt M3 pickup volt. 

A donor nem egy összetört autó volt, az alapnak használt M4 Competitiont kereskedésből vették teljesen újonnan 2022 áprilisában, az építés 6 hétig tartott, ami új lemezmunkát, egyedi karbon-elemeket és csövezést jelent, finom részlet, hogy a hátsó ajtó rendesen lenyitható. 

A személyautóból épített pickup forma otthona egyébként hagyományosan Ausztrália, a fenti projekt is a jellegzetes HSV (Holden Special Vehicles) Maloo-tól kölcsönözte a nevét, ami a helyi őslakosok nyelvén vihart/villámot jelent - egyébként pedig a Holden Ute sportváltozatát. Bár a pickup BMW ütős ötlet, a mostani gazdasági helyzetben az is nagy eredmény, hogy a legutóbbi M3-ból készül komb... Touring verzió.