Itt az új Honda terepjáró, amiből mi nem kapunk

2022.11.08. 11:44

A Pilot a legnagyobb Hondák egyike, 5 méter fölötti hosszával a Mercedes S osztállyal vetekszik, a sajtóanyag ráadásul arról ír, hogy ez a márka valaha volt legerősebb SUV-je. Ezek alapján nyilvánvaló, hogy az európai piacon (Ukrajnát és Oroszországot leszámítva) sosem forgalmazták, és a most bemutatkozó negyedik generációt sem fogják.

A korábbi generációk átlagosan évi 130 ezres darabszámot produkáltak, tehát mindenképpen népszerű, még ha nem is a CR-V-hez fogható slágertermék. Az új Pilot is megkapta a Honda legfrissebb formatervezési jegyeit, a hűtőrács szinte teljesen megegyezik a CR-V-n láthatóval, elölről legegyszerűbben az első fényszórók alapján lehet őket megkülönböztetni. Oldalt és hátul nagyobbak a különbségek, a C-oszlop mögötti rész a többi Hondához képest elnagyoltabb formákat kapott, de ezzel utal az elődökre.

Az európai vásárlók többségének értelmezhetetlen a CR-V-nél nagyobb beltér, de az amerikai igényeknek megfelelően a Pilot óriási, nyolc emberre szabták (14 pohártartó található benne), érdekes részlete, hogy a 10 fokban állítható támlájú második üléssorból a középső ülés eltávolítható, és beilleszthető a csomagtartó padlója alá, utóbbi esetben egy folyosón keresztül érhető el a harmadik üléssor.

A csomagtér normál esetben 634 liter, ami az előző 467 literéhez képest tekintélyes növekedés, a két hátsó sort lehajtva pedig bőven 3 köbméter fölötti pakolható tér áll rendelkezésre. A Pilot is megkapta az új Hondák egyszerű, de jól használható műszerfal-dizájnját, amire 7-, opcionálisan 9 colos infotainment-képernyő kérhető.

A Pilottal együtt egy teljesen új motor is bemutatkozott, ami a kortárs Hondáktól eltérően nem az e:HEV hibrid egy változata, hanem egy 3,5 literes szívó V6-os, amiben a megbízhatóság érdekében egyszerűsítették a hengerfejet és csökkentették a mozgó alkatrészek számát. A 285 lóerőt és 355 Nm-t egy új, 10-sebességes automata küldi az első, vagy a négy hajtott kerékre. A Honda a Pilot (és a kisebb testvérének számító Passport) esetében mindig kihangsúlyozta az offroad képességeket, az új generációnál ezt a i-VTM4 nevű nyomatékvektoros összkerékhajtás jelenti, amit egy hátsó sperr, a Trail Torque Logic nevű szoftver és a Trail Watch kamerarendszer egészít ki. Utóbbi  két rendszer a Trailsport terepfelszereltség esetén érhető el. Utóbbi 2,5 centivel nagyobb hasmagasságot, saját stabilizátorokat és a Hondától szokatlan módon A/T gumikat is jelent.

Tetszik? Elférne az európai piacon?