A Praga márka évszázados portfóliója meglehetősen vegyes, motorok, buszok és repülőgépek is szerepelnek benne. Az autógyártásban azonban volt jó ötven év kihagyás, a második világháború után a 2010-es években tértek vissza - versenyautókkal. A most bemutatott Bohema dizájnját is a modern R1R prototípusból merítették, de a tervezett darabszám a Praga Alfa 1933-as győzelmének 89. évfordulójára utal.

A Bohema nem követi szorosan a modern hipersportautós trendet: nem elektromos és még csak nem is egy turbós V8-as hajtja. Szóba került az Audi 5,2-es szívó V10-ese, de végül a Nissan GT-R-ből ismerős 3,8-as V6-ost választották a csehek, amiből 700 lóerőt és 725 Nm nyomatékot hoztak ki. A végsebesség így 300 km/h óra fölötti, a 100-as sprint pedig 2,3 másodperc alatti. Ezeknél valamivel beszédesebb, hogy versenypályán, semi-slick Pirelliken GT3-as köridőket tud az autó.
A Bohema megépítésének ötlete a Praga márkanagykövetétől, Romain Grosjeantól származik, aki az autó fejlesztésében is aktívan részt vett, a tesztelés és finomhangolás a Slovakia Ringen történt. Grojean szerint a versenyautós teljesítmény nem megy teljesen az utcai használat rovására, szerinte közúton is kényelmes marad a Bohema, vagyis rendszámozható lesz. A hétköznapi használathoz tesz hozzá, hogy van csomagtartó - a hátsó kerekek előtt -, a navigációt pedig a tulaj gyári konzolra tehető okostelefonja helyettesíti - a'la XEV Yoyo.
Ne bántsd a kétlábú kutyát
A Yoyo autós szemmel nézve egy keserves kis doboz, de a helyén kell kezelni: 3D-nyomtatott, négykerekű motorkerékpár.
Az autó alapja a szokásos karbonteknő, ám mivel az alkatrészek többsége, pl. a karosszériaelemek is karbonból készültek, a Bohema összsúlya megállt 982 kilónál. Mindez súly/lóerő arányban a szokásos hipersportautóknál és a LeMans LMH kategória autóinál is jobb értéket ad ki, további versenypályára szóló adalék, hogy az autó 250 km/h-s sebességnél 900 kilogram leszorítóerőt termel. A motor egy Hewland szekvenciális váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket.
Összesen 89 Bohemát terveznek értékesíteni, egyelőre évi 20 darabos kapacitással, de a gyártás első évében, 2023-ban csak tíz autó készül majd a Luhačovicében található Kresta Racingnél, az ára 1,28 millió euró (~524 millió forint) lesz.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Radikális szigorítás: évente kéne szigorított műszaki vizsgára vinni a 10 évnél öregebb autókat
Az Európai Bizottság szerint a régebbi járművek gyakrabban hibásodnak meg, ezért több balesetet okozhatnak.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
