A Hyundai N prototípus divíziója ennyire még nem mutatta meg magát
A Hyundai N termékei nem szoktak csalódást okozni, hiszen viszonylag elérhető áron adnak emlékezetes vezetési élményt. A cég mérnökei most azt feszegetik, hogyan lehet hasonlóan szórakoztató az N elektromos palettája is, akár hidrogénhajtással. Ehhez pedig izgalmas prototípusokon át vezet az út, melyek már a rezgéseket, hangokat és dinamikai váltásokat is szimulálják.
A Hyundai N-t az időközben nyugdíjba vonuló korábbi BMW M vezér, Albert Biermann tette komoly szereplővé a piacon. Valamint maga a Hyundai is, hiszen nem volt rest dönteni a pénzt a motorsportba, hogy aztán utcai modelljei tudják, amit a többiek esetleg elfelejtettek.
2022-ben az elektromos, összkerékhajtású RN22e, valamint a hidrogén üzemanyagcellás N Vision 74 áll a fejlesztési program középpontjában, a sorozatgyártott Ioniq 5 N pedig már a küszöbön. Az N Vision 74-öt ráadásul az első Hyundai koncepció, az 1974-es Pony Coupé inspirálta, mely egy elveszett, ám 2023-re épp újjászülető mestermű Giorgetto Giugiaro tollából.
Az RN22e és az N Vision 74 kapcsán a Hyundai most bemutatja korábbi fejlesztési prototípusait is. Ezek közül az RM14 egy turbós, benzines, középmotoros autó, melyet főként a futómű és a kormányzás tökéletesítésére használtak. Ezt követte az RM19 a nyolcsebességes, nedves duplakuplungos váltó tesztelésére, majd az RM20e a hibrid versenymotorok kifejlesztésére.
A most is fejlesztés alatt álló RN22e még nehezebb kérdésekre keresi a választ. A már a Hyundai elektromos E-GMP platformjára épülő összkerekes N prototípus duplakuplungos differenciálművel oldja meg a nyomatékelosztást, E-TVTC néven. Talán már ebből is érezhető, hogy pályára is szánják, tehát nem csupán az akkuk hőháztartását és a regeneratív fékrendszert hangolják a kemény bánásmódhoz, de még a benzines autókban megszokott erő- és hanghatásokat is megpróbálják majd tökéletesen szimulálni. Az N élménynek ugyanis maradnia kell elektromos hajtással is.
Az N Vision 74 eközben egy szelet a jövőből, kívánatosan ötvenéves formákba csomagolva. A szögletes lemezek alatt a hátsó tengelyén két elektromotor 500 kW, tehát 670 lóerős teljesítménnyel, 4,2 kiló hidrogénnel két tartályban. Az akkucsomagja 62 kWh kapacitású, míg az üzemanyagcella teljesítménye 85 kW.
Ha pedig a Hyundai N jövője így néz majd ki az Ioniq 5 N után, mi készen várjuk az akciót.