A Hyundai N prototípus divíziója ennyire még nem mutatta meg magát
A Hyundai N termékei nem szoktak csalódást okozni, hiszen viszonylag elérhető áron adnak emlékezetes vezetési élményt. A cég mérnökei most azt feszegetik, hogyan lehet hasonlóan szórakoztató az N elektromos palettája is, akár hidrogénhajtással. Ehhez pedig izgalmas prototípusokon át vezet az út, melyek már a rezgéseket, hangokat és dinamikai váltásokat is szimulálják.

A Hyundai N-t az időközben nyugdíjba vonuló korábbi BMW M vezér, Albert Biermann tette komoly szereplővé a piacon. Valamint maga a Hyundai is, hiszen nem volt rest dönteni a pénzt a motorsportba, hogy aztán utcai modelljei tudják, amit a többiek esetleg elfelejtettek.
2022-ben az elektromos, összkerékhajtású RN22e, valamint a hidrogén üzemanyagcellás N Vision 74 áll a fejlesztési program középpontjában, a sorozatgyártott Ioniq 5 N pedig már a küszöbön. Az N Vision 74-öt ráadásul az első Hyundai koncepció, az 1974-es Pony Coupé inspirálta, mely egy elveszett, ám 2023-re épp újjászülető mestermű Giorgetto Giugiaro tollából.
Újra legyártják a csodás Hyundai koncepcióautót, ami elindította a koreai autóipart
Az eredeti, 1974-es Pony Coupé Concept elveszett, pedig Giorgetto Giugiaro egyik korai mesterműve. Nem mellesleg a Hyundai első autós víziója is.
Az RN22e és az N Vision 74 kapcsán a Hyundai most bemutatja korábbi fejlesztési prototípusait is. Ezek közül az RM14 egy turbós, benzines, középmotoros autó, melyet főként a futómű és a kormányzás tökéletesítésére használtak. Ezt követte az RM19 a nyolcsebességes, nedves duplakuplungos váltó tesztelésére, majd az RM20e a hibrid versenymotorok kifejlesztésére.
A most is fejlesztés alatt álló RN22e még nehezebb kérdésekre keresi a választ. A már a Hyundai elektromos E-GMP platformjára épülő összkerekes N prototípus duplakuplungos differenciálművel oldja meg a nyomatékelosztást, E-TVTC néven. Talán már ebből is érezhető, hogy pályára is szánják, tehát nem csupán az akkuk hőháztartását és a regeneratív fékrendszert hangolják a kemény bánásmódhoz, de még a benzines autókban megszokott erő- és hanghatásokat is megpróbálják majd tökéletesen szimulálni. Az N élménynek ugyanis maradnia kell elektromos hajtással is.

Az N Vision 74 eközben egy szelet a jövőből, kívánatosan ötvenéves formákba csomagolva. A szögletes lemezek alatt a hátsó tengelyén két elektromotor 500 kW, tehát 670 lóerős teljesítménnyel, 4,2 kiló hidrogénnel két tartályban. Az akkucsomagja 62 kWh kapacitású, míg az üzemanyagcella teljesítménye 85 kW.
Ha pedig a Hyundai N jövője így néz majd ki az Ioniq 5 N után, mi készen várjuk az akciót.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

