A villanyautók súlya a törésteszteknél is kétségeket szül
Az autóiparban régóta megfigyelhető tendencia, hogy az újabb és újabb modellek egyre nehezebbek. Például, amíg egy hármas Golf körülbelül egy tonnát nyom, addig a nyolcas súlya specifikációktól függően akár a másfél tonnát is elérheti. Az autók hízékonysága azonban egészen új szintre emelkedett a súlyos akkutömböket cipelő elektromos típusok megjelenésével. Már egy Tesla Model X is 2500 kiló, ám a helyzet a GMC Hummer EV-hez hasonló monstrumoknál durvul be igazán. Utóbbi például 4,1 tonnát nyom.
Az egyre magasabbra szökő számok egészen váratlan helyeken okozhatnak új problémákat. Nemrégiben, a törésteszteket végző amerikai IIHS (Insurance Institute for Highway Safety, kábé az ottani Euro NCAP) nevű szervezetnél merült fel a kétség, hogy korosodó, jóval könnyebb autókra méretezett berendezéseik egyáltalán képesek-e a tesztekhez szükséges, 64 kilométeres sebességre gyorsítani a modern kor behemótjait.
Ennek kipróbálásához az IIHS szakemberei 4300 kilós össztömegig pakoltak egy pickupot, majd megnyomták a piros gombot. A teszt sikerrel zárult, a tesztjármű a kellő sebességgel csapódott a falnak, és nem is maradt belőle túl sok.