A Toyota hachiroku-párosa hidrogénnel és árammal driftelne
Kezdhetnénk azzal, hogy a hidrogénesnek nem lehet hatótávolsága a gáz energiasűrűsége miatt, míg az elektromos jóval gyengébb, mint az immár negyven éves eredeti. De most nem erre fókuszálunk, mert rendben a festés, és a barkács átépítés is bájos a maga visszafogottan értelmes valójában.

A Toyota AE86-os a hátsókerekes, ötödik generációs kompakt Corolla legendás, annak idején elérhető árú sportos variánsa. Művésznevén Hachiroku, vagyis a Hacsi, a nyolcvanas évek drift- és mangabajnoka. A Toyota újabban árul hozzá frissen gyártott alkatrészeket is, ami láthatóan jól jön, hiszen nekik is szükségük volt néhányra a tokiói autóshowra.
A Becsületesnepper visszavág: szóljon a Hacsi!
Legutóbb a 400 ezret futott Priusszal állt rajthoz, és bár az autó meglepően ütőképes volt, megígérte, visszatér valami sokkal komolyabb célszerszámmal.
Két generációnyi Mirai és a Hilux új prototípusa után nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Toyota hisz a hidrogénben, mint fenntartható, zéró lokális emissziót garantáló üzemanyagban. Ami a súlyt illeti, az AE86 esetében a helyzet biztosan nem olyan tragikus, mint amikor anno a Mazda készített hidrogénes MX-5-öt az első generációból, Wankel motorral. Az 1993-as Mazda koncepció ötszáz kilóval volt nehezebb, mint a gyári NA.

A Toyota koncepciója ezzel szemben megtartotta a DOHC motort. A tapasztalat, amit a TGR és a ROOKIE Racing futamai alatt szereztek, oda vezetett, hogy a hang és a megfelelő vibrációk megtartása érdekében a hidrogénes Hacsi két Mirai tankot kapott hátra, míg a motorháztető alatt csak az injektorok és az üzemanyagrendszer egyéb elemei, illetve a gyújtás lett más. Tehát zéró káros kibocsátás, de maximum nosztalgiafaktor, amíg tart a játék.
Az AE86-platform könnyedségét és súlyelosztását bukólámpával és anélkül is meg akarta őrizni a Toyota, így az akkumulátoros verzió is annyira hű az eredetihez, amennyire lehetséges.
Maradt hát az ötsebességes manuális váltó, a motor pedig a Tundra HEV-ből, tehát a hatalmas amerikai hibrid pickupból jött. Az akkumulátor a Priusé, a végeredmény pedig egyszerű, de vidám.
Tény, hogy a Tundra HEV állandómágneses szinkronmotorja az eredeti felhasználási körében csak 48 lóerős, miközben 250 Nm nyomatékot ad le. A Hacsi-koncepcióhoz vagy feltekerték egy kicsit, vagy úgy vannak vele, hogy a nyomaték hatvan százalékkal nőtt, tehát elég lesz a keresztben csúszkáláshoz. Vagy ahhoz, hogy készüljön róla pár fotó, aztán menjen mindkettő a raktárba.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.

