2023.03.12. 06:12

Aki a dél-budai agglomerációban lakik, annak nem lehetnek ismeretlenek a nyári szezon péntek délutánjainak és szombat reggeleinek végeláthatatlan dugói. Ilyenkor az agglomeráció többtízezer fős ingázó lakossága keveredik a nyaralni indulók tömegével. Az autópálya ilyenkor Letenye felé Martonvásárig kb. lépésben, Székesfehérvárig nagyjából 50-60-nal, Siófokig pedig olyan 90-100-zal járható a sűrű forgalom miatt. Visszafelé már sokkal jobb a helyzet, hiszen az autópálya Székesfehérvártól az M0-ás autóút csomópontjáig három sávos, ami sokkal hatékonyabban oszlatja el a vasárnap esténként visszafelé tartó autótömeget.

Az M1-M7 közös bevezető szakasza Dél-Budán, még 2010-ben - Fotó: Czimbal Gyula/MTI
Az M1-M7 közös bevezető szakasza Dél-Budán, még 2010-ben - Fotó: Czimbal Gyula/MTI

Molnár István, a Magyar Közút Zrt. Fejér vármegyei igazgatója a FEOL.hu-nak arról számolt be, hogy a későbbiekben akár Balatonvilágosig kétszer háromsávosra bővülhet majd az M7-es, de a kivitelezés kezdetének időpontjáról nem tudott tájékoztatást adni. Kiemelte továbbá azt is, hogy a kivitelezési tervek már az M1-es autópálya háromsávosra bővítéséhez is elkészültek, hazánk legforgalmasabb autópályája első körben Bicskéig bővül háromsávossá, mindkét irányban.

A fejlesztések kivitelezési dátumáról semmilyen információval nem rendelkezünk, de várhatóan a fejlesztések idejére mindkét autópályán jelentős forgalomkorlátozásokra lehet majd számítani.

Forrás:Index.hu