Láttál-e már közúton C-csoportos Porschékat?
A legendás 956 az első C-csoportos szabályok szerint épített Porsche versenyautó, mely az 1982-es évadra készült. A pályákra, nem pedig az autópályára.
Melbourne külterületén a Sandawn Raceway három világbajnoki futamot szeretett volna rendezni, ám a szerződés ellenére végül csak az 1984-es első 1000 kilométeres valósult meg. Ráadásul úgy, hogy 206 kör után a Porsche elhozta az első kilenc helyezést a turbós hathengeres 956-ttal, illetve a még újabb 962-vel is a hatodik pozícióban.
Ez eddig csak simán megalázó fölény az év utolsó versenyén úgy, hogy a 956-osoknak igazából nem is volt ellenfele a C1-es kategóriában. Ám a Porsche nem állt meg ennyinél.
A helyzet az, hogy Hamburg és Melbourne között 28-33 napig tart a teherhajók útja, bár elképzelhető, hogy 1984-ben ez még lassabban ment. Mivel novemberben még Dél-Afrikában versenyeztek, más útvonal is elképzelhető, de nekem gyanús, hogy a Porsche inkább a Lufthansa Air Cargo 1-3 napos szolgáltatását vehette igénybe, hogy a gyári 956-osok mindenképp Ausztráliában lehessenek december másodikára.
Bárhogy is volt, amennyiben a kikötőből vezettek a pályáig, az 38 kilométer közúton, ha pedig a reptértől, az kemény 56 km.
Most a Porsche Múzeum osztotta meg ezeket a szemcsés fotókat, melyek bizonyítják, hogy az ausztrál lakosság csodát láthatott '84-ben, mikor három Rothmans feliratú szárny átsuhant a fővároson. A versenyen a 2-es lett az első, az 1-es pedig a második, míg a 3-as nyolcadikként futott be.