Újabb videó került fel a netre, amin egy Toyota GR86 motorja menet közben megadja magát. Az eset nem egyedi, az okokat sejtjük, a gyártó azonban hallgat.
Luke Liu egy pályanapra látogatott saját GR86-jával. A videó tanúsága szerint óvatosan, messze a jármű határai alatt autózott, ám a baj mégis megtörtént. 6:15-nél rendellenes hang hallatszik, a motor pedig mintha veszítene az erejéből. Liu lassú tempóban próbál végigevickélni a pályán, ám alig egy perccel később az autó teljesen megadja magát: a műszerfalon hibajelzések villannak fel, a motorháztető alól pedig füst tör elő.
Az autó természetesen még garanciális, így Liu a Toyotához fordult segítségért. A gyártó szakemberei megállapították, hogy egy lyuk keletkezett a motorblokkon, ám „az autó használatának természete" miatt megtagadták a garanciális cserét. Ez több szempontból is aggályos.
2022 nyarán egy Blake Alvarado nevű férfi GR86-ja is egy pályanapon produkált motorhibát. A Toyota először nem rendeltetésszerű használatra hivatkozva ebben az esetben is megtagadta a garanciális javítást, ezzel nagy felháborodást keltetve a közösségi médiában. A GR86 egyértelműen egy sportautó, így sokan nem értették, miért jár garanciavesztéssel a sportos használat. A japán gyártó végül a közösségi média nyomására mégis ingyen elvégezte a motorcserét, majd egy közleményben tudatta: minden garanciális kérést egyedileg bírálnak el, a versenypályás használat pedig nem kizáró ok.
Liu ráadásul saját GR86-jával egy nagy teljesítményű járművezetői képzésen vett részt, melyet a Toyota már korábban rendeltetésszerű használatnak minősített. Még kevésbé érthető tehát, milyen indokkal akarják ráterhelni a motorcsere 13 ezer dolláros (4,5 millió forint) költségét.
新型BRZ/GR86のパッキン問題、昨日ショップでオイルパン開けてもらいました。まぁまぁたっぷり出てきたのでまとめて上げておきます…
— kakuni@右肘修理中⚒️ (@kakuni67174437) July 31, 2022
1枚目:ストレーナーつまり具合
2枚目:ストレーナーから出たパッキンの量
3枚目:オイルパン側の塗布量
4枚目:剥がしたパッキン総量#新型BRZ #GR86 pic.twitter.com/xd0ZTKTHol
Ha ez még nem lenne elég, a GR86 motorja egy potenciális gyártási hibát is rejt magában. Az olajteknő szigetelésére használt szilikon tömítőanyag leválthat, majd eltömítheti a rendszert. Bár a problémát már számos GR86 tulaj észlelte, a Toyota nem reagált érdemben. Hogy mindez Liu motorhibájában is közrejátszott-e, nem tudni.