A Ford után a General Motors is a Tesla Superchargereivel töltené a kocsikat.
„Úgy vélem, a General Motors (GM) és mások nagy választás elé kerülnek” – mondta Jim Farley Ford-vezér pár hete, aki arra utalt, hogy lépéskényszerbe kerülhetnek az autógyártók, miután a Ford megegyezett a Teslával utóbbi cég töltőinek használatáról. Ahogy arról kollégánk, Karotta a Totalcar Híradóban beszámolt, a General Motors is beállt a sorba és egyezséget kötött a teslás áramkutak használatáról.
Ez azért is érdekes, mert így a Tesla NACS (North American Charcing Standard) technológiája tett egy lépést afelé, hogy a gyorstöltők szabványos megoldása legyen – derül ki a CNBC cikkéből, ami a GM döntésének jelentőségét firtatja.

Az alternatíva az Egyesült Államok nyilvános CCS (Combined Charging Systems) rendszere. A Ford és a GM megállapodása a NACS közös használatáról csak 2025-től lép életbe. Így jelenleg az a helyzet, hogy a Tesla-tulajdonosok egy adapterrel használhatják a CCS-töltőket, míg a NACS-pontokon csak az ő autókat lehet tölteni. A NACS töltők megbízhatóbbak a CCS töltőinél. Ezért győzheti le az előbbi az utóbbit.
A Kaliforniai Egyetem tavalyi felméréséből az derült ki, hogy a San Franciscó-i öböl térségében lévő 675 CCS-töltő negyede nem működik. A JD Power autóipari adatszolgáltató 2022 augusztusi vizsgálata hasonló eredményre lyukadt ki.
Mindenki jól jár
A Tesla eredetileg azért kezdte kiépíteni Supercharger néven futó töltőhálózatát, hogy választ adjon az elektromos autókvásárlóinak arra az aggodalmára, hogy autóikat nem tudják hosszú utakon használni. A rendszer megbízhatósága sokat segített a Tesla autók értékesítésének felfutásában.
A Ford és a GM a következő években nagyot akar lépni villanyautói eladásában. Ezért választották a teslás NACS-ot a CCS-szel szemben. Ehhez másfajta konnektordugókat kell adni autóikhoz és a CCS-töltők gyártói kényszerülnek rá arra, hogy adaptert kínáljanak az autósoknak rendszerük használatához.
Ami az üzletet illeti, a két hagyományos autógyártó elektromos autói fel fogják pörgetni a NACS-hálózathasználatát, amivel gyorsabban megtérülhet annak telepítési és bővítési költsége. Emellett fizetnek a Teslának a közös használatért. A másik oldalon sokat spórolhatnak azon, hogy nem kell külön foglalkozniuk a töltőhálózat bővítésével.
Mary Barra, a GM vezérigazgatója azt mondta, hogy 400 millió dollár orint(közel 137 milliárd forint) megtakarítást érhetnek el ezen. A svéd ABB, az elektromosautó-töltők gyártásának egyik egyik legnagyobb vállalata máris igazodott a Tesla, a Ford és a General Motors együttműködéséhez. A cég bejelentése szerint hamarosan kínálni fog NACS-konnektorokat is töltőihez választási lehetőségként. A gyorstöltőket gyártó kaliforniai FreeWireTechnologies hasonló tervet jelentett be.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
