A Ford után a General Motors is a Tesla Superchargereivel töltené a kocsikat.
„Úgy vélem, a General Motors (GM) és mások nagy választás elé kerülnek” – mondta Jim Farley Ford-vezér pár hete, aki arra utalt, hogy lépéskényszerbe kerülhetnek az autógyártók, miután a Ford megegyezett a Teslával utóbbi cég töltőinek használatáról. Ahogy arról kollégánk, Karotta a Totalcar Híradóban beszámolt, a General Motors is beállt a sorba és egyezséget kötött a teslás áramkutak használatáról.
Ez azért is érdekes, mert így a Tesla NACS (North American Charcing Standard) technológiája tett egy lépést afelé, hogy a gyorstöltők szabványos megoldása legyen – derül ki a CNBC cikkéből, ami a GM döntésének jelentőségét firtatja.
Az alternatíva az Egyesült Államok nyilvános CCS (Combined Charging Systems) rendszere. A Ford és a GM megállapodása a NACS közös használatáról csak 2025-től lép életbe. Így jelenleg az a helyzet, hogy a Tesla-tulajdonosok egy adapterrel használhatják a CCS-töltőket, míg a NACS-pontokon csak az ő autókat lehet tölteni. A NACS töltők megbízhatóbbak a CCS töltőinél. Ezért győzheti le az előbbi az utóbbit.
A Kaliforniai Egyetem tavalyi felméréséből az derült ki, hogy a San Franciscó-i öböl térségében lévő 675 CCS-töltő negyede nem működik. A JD Power autóipari adatszolgáltató 2022 augusztusi vizsgálata hasonló eredményre lyukadt ki.
Mindenki jól jár
A Tesla eredetileg azért kezdte kiépíteni Supercharger néven futó töltőhálózatát, hogy választ adjon az elektromos autókvásárlóinak arra az aggodalmára, hogy autóikat nem tudják hosszú utakon használni. A rendszer megbízhatósága sokat segített a Tesla autók értékesítésének felfutásában.
A Ford és a GM a következő években nagyot akar lépni villanyautói eladásában. Ezért választották a teslás NACS-ot a CCS-szel szemben. Ehhez másfajta konnektordugókat kell adni autóikhoz és a CCS-töltők gyártói kényszerülnek rá arra, hogy adaptert kínáljanak az autósoknak rendszerük használatához.
Ami az üzletet illeti, a két hagyományos autógyártó elektromos autói fel fogják pörgetni a NACS-hálózathasználatát, amivel gyorsabban megtérülhet annak telepítési és bővítési költsége. Emellett fizetnek a Teslának a közös használatért. A másik oldalon sokat spórolhatnak azon, hogy nem kell külön foglalkozniuk a töltőhálózat bővítésével.
Mary Barra, a GM vezérigazgatója azt mondta, hogy 400 millió dollár orint(közel 137 milliárd forint) megtakarítást érhetnek el ezen. A svéd ABB, az elektromosautó-töltők gyártásának egyik egyik legnagyobb vállalata máris igazodott a Tesla, a Ford és a General Motors együttműködéséhez. A cég bejelentése szerint hamarosan kínálni fog NACS-konnektorokat is töltőihez választási lehetőségként. A gyorstöltőket gyártó kaliforniai FreeWireTechnologies hasonló tervet jelentett be.