Láthatatlan logócsere és nyafogás a japán márkánál

2023.06.26. 10:49

A Nissan prémiummárkája, az Infiniti furán módosítja a márkajelét, több helyet ad a betűknek. 

infi.png

Az Infiniti megváltoztatja logóját, de nem annyira, hogy ez bárkinek feltűnjön. A Nissan luxusautómárkájának 30 éves történetében ez már a negyedik logómódosítás – adta hírül a Jalopnik.

A hely a fontos

A változás azért nem feltűnő, mert az alapkoncepció, amely a végtelenbe tartó autópályát és körülötte az égboltot jelképezi, marad, ám immár kap egy harmadik dimenziót: a végtelenbe tartó vonalak a logó közepén befordulnak, és nem érnek össze. Emellett az Infiniti sem szeretne kimaradni a trendekből, az új embléma megvilágítást is kap.

Ahol a márkanév is látszik, például a kereskedések homlokzatán, a felirat is változik: a márka nevét egymástól távolabbra lévő betűkkel írják le. Ez a megoldás meglehetősen hasonlít az első logóváltozatra. A változást hátterében a cég tájékoztatása szerint az áll, hogy az Infinitiket áruló autószalonokat is át akarják alakítani, mégpedig a japán „Ma” filozófianevében. Ez a dolgok közötti helyről szól. A nyugati kultúrában ismert minimalista felfogással szemben a„Ma” úgy tekint az üres helyre, mint ami képes függőséget teremteni azzal, hogy biztosítja a dolgok közötti egyensúlyt.

3D-logo

Az új elképzelések szerint átalakított autószalonokban nagy hely lenne az autók között, ami biztosítja az átláthatóságot és az ügyfél zavartalan útját a neki legmegfelelőbb autóhoz. Az elképzelés csak az első pillanatban tűnik süketelésnek, jobban megfigyelve átsejlik rajta a Tesla, a Lucid és a Volvo elképzelése arról, hogy az autókereskedés egyfajta tesztstúdióvá válik. Az autós csak azért tér be, hogy barátkozzon az autókkal. A kiválasztott modellt a gyártó online boltjában rendeli meg, és a szalonba csak azért tér vissza, hogy átvegye új kedvencét.

Nagyon gyenge évet zárt a márka

Úgy tűnik, a kereskedők inkább süketelésként értékelik a bölcs marketingszakemberek magyarázatát. "Egy öt évre szóló világos termékfejlesztési terv nélkül egy fillért sem fogok költeni a szalon megújítására" – mondta egyikük. Az Egyesült Államokban 2022-ben csak 45,6 ezer Infinitit adtak el a kereskedők, ami 1992 óta a leggyengébb év – derült ki az Automotve News Research & Data Center adataiból.

Az autómárka vezetősége számíthatott a barátságtalan fogadtatásra. Azt mondják, hogy a dealerek szabadon dönthetnek arról, alkalmazkodnak-e az új módihoz vagy sem. Állítólag kereskedők 10 százaléka érdeklődött a szalonátalakítás lehetősége iránt. Ez persze nem jelenti azt, hogy bele is vágnak.