Az elektromos kisteherautók megjelenése ráébreszthetné az amerikai autósok és az autózást szabályozó hatóságokat, hogy ideje lenne kiábrándulni ezekből az autókból.

Eljött az ideje annak, hogy az amerikai autósok elgondolkodjanak azon, miért szerelmesek a kisteherautókba – véli Micah Toll, az Electrek portál szakírója.
A szerző ugyan rajong az elektromos járművekért a villanybringáktól kezdve az autókig, és van egy elektromos kisteherautója is, ám az utóbbival meg akarja megmutatni az amerikaiknak, hogyan kellene átalakítaniuk gondolkodásukat erről az autókategóriáról. Ez egy Kínából importált, hosszát és szélességét tekintve kisautó méretű, ám platós autó. Könnyebb, kevesebbet fogyaszt, mint a szalonokban kapható elhízott amerikai kisteherautók.

Cserébe csak azt kell feláldozni végsebességben, gyorsulásban, amit az átlagos amerikai autós amúgy sem használ ki. A cikk szerint a régi időkben a nagy amerikai családi autót station wagonnak hívták. Elfért benne hét ember, a kutya és minden cucc, amire a családnak szüksége volt egy hosszú hétvégén. Akkoriban az autók könnyebbek voltak és jobb kilátást biztosítottak az autó elé, mint a mai kisteherautók.
A publicista szerint ez azért változott meg, mert az autógyártók meggyőzték az amerikai autósokat arról, hogy akinek nincs kisteherautója vagy SUV-je, az lemaradt a szomszédjával folytatott presztízsversenyben. A cégek rájöttek, hogy a kisteherautókat, terepjárókat áruszállítókként adhatják el, amelyekre kedvezőbb szabályok vonatkoznak, olcsóbban gyárthatóak. Az árkülönbséget azután extra profitként mindjárt zsebre is tették.
Nem úgy lett
Az elektromos meghajtás megjelenése reményt adott arra, hogy ez a trend megfordul, mivel a kisebb súlyú autók messzebbre juthatnak egy feltöltéssel, ám ennek ellenkezője történt. A kisteherautók és az SUV-k átvészelték a váltást, vélhetően azért, mert az autógyártók nem akarják veszni hagyni a reklámköltséget, amivel meggyőzték az amerikaiakat, hogy ilyen autókra van szükségük.
Az óriási akkucsomagok miatt viszont a súlyuk jelentősen nőtt, miközben a rakodóterük nem bővült és a vontatóképességük sem javult. Igaz, hogy másodpercek alatt gyorsulnak nulláról százra, ám áruk több tíz ezer dollárra magasabb, mint hagyományos versenytársaiké.
A szakszerző szerint itt az ideje megreformálni a kisautókra vonatkozó szabályozást. Magyarán például ázsiai mintára az autók súlya, illetve mérete alapján kedvezményt kellene adni a kisebbekre. Enélkül nincs esély arra, hogy az autósok legalább megfontolják, hogy ésszerű döntést hozzanak az autóvásárláskor háttérbe szorítva a presztízsszempontot.
Iszonyú a súly
Az egyre nehezebb járművek - SUV-k és pickupok - a törésteszteknél is problémát jelentenek. Raul Arbelaez, az Insurance Institiute for Highway Safety (IIHS) nonprofit közlekedésbiztonsági intézet töréstesztekért felelős vezetője februárban beszélt arról, hogy a korábbi évtizedekben jelezni tudták a súlynövekedésből fakadó változásokat. Ezen változtatott az elektromos Hummer EV - vagyis a terepjáró elektromos verziójának - megjelenése. Az autó 4 tonnás tömegével lényegében harmadával nehezebb, mint bármely autó, amit eddig az IIHS-nél teszteltek. Az előző csúcstartó is egy villanyautó volt, a Rivian R1T.
A Hummer EV ezzel a tömeggel több mint kétszer nehezebb, mint egy átlagos amerikai autó. Arbelaez ezért vásároltatott intézetével néhány olcsó, öreg pickupot, megpakolták ezeket betonnal, hogy elérjék a négytonnás súlyt, majd elvégeztek velük néhány 60 km/h-s frontális ütközést.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
