El kellene felejteni az SUV-s, pickupos megalomániát!

2023.07.04. 09:19

Az elektromos kisteherautók megjelenése ráébreszthetné az amerikai autósok és az autózást szabályozó hatóságokat, hogy ideje lenne kiábrándulni ezekből az autókból.

hummer ev4.png

Eljött az ideje annak, hogy az amerikai autósok elgondolkodjanak azon, miért szerelmesek a kisteherautókba – véli Micah Toll, az Electrek portál szakírója.

A szerző ugyan rajong az elektromos járművekért a villanybringáktól kezdve az autókig, és van egy elektromos kisteherautója is, ám az utóbbival meg akarja megmutatni az amerikaiknak, hogyan kellene átalakítaniuk gondolkodásukat erről az autókategóriáról. Ez egy Kínából importált, hosszát és szélességét tekintve kisautó méretű, ám platós autó. Könnyebb, kevesebbet fogyaszt, mint a szalonokban kapható elhízott amerikai kisteherautók.

Cserébe csak azt kell feláldozni végsebességben, gyorsulásban, amit az átlagos amerikai autós amúgy sem használ ki. A cikk szerint a régi időkben a nagy amerikai családi autót station wagonnak hívták. Elfért benne hét ember, a kutya és minden cucc, amire a családnak szüksége volt egy hosszú hétvégén. Akkoriban az autók könnyebbek voltak és jobb kilátást biztosítottak az autó elé, mint a mai kisteherautók.

A publicista szerint ez azért változott meg, mert az autógyártók meggyőzték az amerikai autósokat arról, hogy akinek nincs kisteherautója vagy SUV-je, az lemaradt a szomszédjával folytatott presztízsversenyben. A cégek rájöttek, hogy a kisteherautókat, terepjárókat áruszállítókként adhatják el, amelyekre kedvezőbb szabályok vonatkoznak, olcsóbban gyárthatóak. Az árkülönbséget azután extra profitként mindjárt zsebre is tették.

Nem úgy lett

Az elektromos meghajtás megjelenése reményt adott arra, hogy ez a trend megfordul, mivel a kisebb súlyú autók messzebbre juthatnak egy feltöltéssel, ám ennek ellenkezője történt. A kisteherautók és az SUV-k átvészelték a váltást, vélhetően azért, mert az autógyártók nem akarják veszni hagyni a reklámköltséget, amivel meggyőzték az amerikaiakat, hogy ilyen autókra van szükségük.

Az óriási akkucsomagok miatt viszont a súlyuk jelentősen nőtt, miközben a rakodóterük nem bővült és a vontatóképességük sem javult. Igaz, hogy másodpercek alatt gyorsulnak nulláról százra, ám áruk több tíz ezer dollárra magasabb, mint hagyományos versenytársaiké.

A szakszerző szerint itt az ideje megreformálni a kisautókra vonatkozó szabályozást. Magyarán például ázsiai mintára az autók súlya, illetve mérete alapján kedvezményt kellene adni a kisebbekre. Enélkül nincs esély arra, hogy az autósok legalább megfontolják, hogy ésszerű döntést hozzanak az autóvásárláskor háttérbe szorítva a presztízsszempontot. 

Iszonyú a súly 

Az egyre nehezebb járművek - SUV-k és pickupok - a törésteszteknél is problémát jelentenek. Raul Arbelaez, az Insurance Institiute for Highway Safety (IIHS) nonprofit közlekedésbiztonsági intézet töréstesztekért felelős vezetője februárban beszélt arról, hogy a korábbi évtizedekben jelezni tudták a súlynövekedésből fakadó változásokat. Ezen változtatott az elektromos  Hummer EV - vagyis a terepjáró elektromos verziójának - megjelenése. Az autó 4 tonnás tömegével lényegében harmadával nehezebb, mint bármely autó, amit eddig az IIHS-nél teszteltek. Az előző csúcstartó is egy villanyautó volt, a Rivian R1T.

A Hummer EV ezzel a tömeggel több mint kétszer nehezebb, mint egy átlagos amerikai autó. Arbelaez ezért vásároltatott intézetével néhány olcsó, öreg pickupot, megpakolták ezeket betonnal, hogy elérjék a négytonnás súlyt, majd elvégeztek velük néhány 60 km/h-s frontális ütközést.

Az oldalról ajánljuk

Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
  • Hírek

Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség

Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.

1 órája
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
  • Hírek

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is

Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

április 20., 11:55
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
  • Hírek

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift

A holland Suzuki képviselet követte el.

április 20., 15:58
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
  • Vélemény

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

április 20., 13:00
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
  • Hírek

A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant

A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

április 20., 15:00
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Hírek

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat

Így már ő vezeti a világbajnokságot.

április 20., 20:46
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
  • Gumidoktor

Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?

Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?

április 20., 16:50
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
  • Hírek

Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk

Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.

április 19., 07:19
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
  • Hírek

Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)

A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.

április 19., 09:01
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
  • Szerelem

Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink

Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

április 21., 07:06
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
  • Nepperűző

Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?

Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

április 19., 13:15
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
  • Hírek

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség

Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

április 19., 13:59
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
  • Hírek

A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér

A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

április 19., 11:52
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
  • Hírek

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!

Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

április 20., 06:48
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
  • Technika

Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?

Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.

április 19., 15:53
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
  • Hírek

Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop

Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

április 19., 10:04
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
  • Olajdoktor

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális

Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

április 19., 18:27
Renault Embleme koncepció
  • Hírek

Renault Embleme koncepció

április 20., 14:25
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14
Nissan 300ZX baleset
  • Hírek

Nissan 300ZX baleset

április 19., 10:00
Luxeed R7
  • Hírek

Luxeed R7

április 19., 11:38
Rolls-Royce sakktábla
  • Hírek

Rolls-Royce sakktábla

április 19., 23:22