Kínai egyterű verte meg a VW villanybuszát a jávorszarvasteszten
A jávorszarvas-tesztek végeredményét elég nehéz megsaccolni és sokszor igen meglepő eredménnyel zárulnak. Jó példa erre a közel két évvel ezelőtti Tannistest, ahol születtek rendkívül váratlan eredmények.
Abból az adagból a Tesla Model Y bizonyult a legjobbnak a 76 km/h-s eredményével, de szorosan követte a Renault Kangoo 75 km/h-val. És ilyenkor jönnek az olyan meglepetések, mint például az Audi e-Tron GT Quattro, aminél látszólag minden adott, hogy jól szerepeljen, bójadöntés nélkül mégis mindössze 72 km/h-s maximális tempót tudott a tesztpályán produkálni.
Most a spanyol KM77 tesztjéről lesz szó: ők rendszeresen végeznek jávorszarvas-tesztet, sőt, szlalompályán is kipróbálják az autókat. Ezúttal a Volkswagen aranyos, retró kisbuszát, vagyis az ID. Buzz viselkedését tesztelték: a szlalompályán becsületesen helyt állt a közel 2,5 tonnás, elektromos kisbusz, a 25,7 másodperces eredmény jónak számít.
Összehasonlításként a Range Rover Sport PHEV 4 tizeddel lassabb volt nála, a hátsókerekes BMW X1 sDrive 18d pedig 2 tizeddel gyorsabb. A cégen belül kapható, hasonlóan nagy doboz, vagyis a T7 Multivan eredménye 26,5 másodperc, vagyis itt már 8 tized a különbség. Az ID. Buzz remek idejének hátterében a felépítése állhat: bár magasnak néz ki, a nagy akkupakkját a padlójában hordja, így a súlypontja lent van, ettől pedig váratlanul stabil lesz.
Jávorszarvasteszten is megnézték, hogy mit tud az ID. Buzz: 71 km/h volt a legmagasabb tempó, amivel bójadöntés nélkül meg tudta oldani a feladatot. A teszt után megjegyezték, hogy bár a tempó nem kiemelkedő, az ID. Buzz semlegesen, jól kezelhetően és megnyugtatóan viselkedik, ami mindenképp plusz pont.
Ahogy a szlalomot is behúzta a konszernen belüli tesójával szemben az ID. Buzz, így tett a jávorszarvasteszttel is: a T7 Multivan kicsit lassabban, 69 km/h-val tudta teljesíteni a feladatot. Érdekesség, hogy a kínai Maxus Euniq 5 csúnyán rávert mindkettőre: 76 km/h-val is meg tudta csinálni a jávorszarvastesztet, ami a tesztelők szerint a kiemelkedően jó ESP-rendszerének köszönhető. Közben az is igaz, hogy az Euniq 5 a szlalomot a VW buszoknál is lassabban, 26,7 másodperc alatt teljesítette.
Forrás: KM77 / Carscoops