Elon Musk és az USA New York állama nagy üzletet kötött szerződése pár évvel ezelőtt egy buffalói fejlesztésre, ám a befektetés az ígéretekhez képest más irányt vett. A Tesla-vezér nem járt rosszul.
Ezerszer megismétlődött már a világon, hogy egy gyorsan fejlődő iparág valamelyik cége és a politikusok szövetkeznek valamilyen csodálatos iparfejlesztési cél elérésére. A Tesla sem tűnik kivételnek.
A cég az amerikai New York állam korábbi vezetősége Buffalo város ipari rozsdaövezetébe álmodott napelemeket gyártó vállalatot – kezdi a sajátos végeredményt hozó projekt bemutatását a Jalopnik szakportál. A projekt 2017-es indulásakor Tesla azt ígérete, hogy az állam 1 milliárd dolláros - 356 milliárd forintot - befektetéséért cserébe egy hetente ezer ház ellátásához elegendő napelemeket termelő, 3000 embernek munkát adó gyárat épít Buffalóban.
Hat évvel később az üzemben hetente 21 ház ellátásához elegendő napelemeket állítanak elő és a munkaerő 40 százaléka a Tesla autónak önvezető rendszerével kapcsolatos adatfeldolgozó munkát végez. A cégnél 1700-an dolgoznak – ha ennél kisebb lenne a létszám, akkor a vállalatnak évi 41 millió dolláros bírságot kellene fizetnie.
Másról volt szó
A Wall Street Journalban megjelent cikk (fizetős tartalom) szerint az üzlet tipikus példája annak, hogyan szokták az állami befektetők elbaltázni az iparfejlesztést. Az 1 milliárd dolláros hozzájárulással New York állam a cég közvetlen befektetőjévé vált, miközben az ott dolgozók jelentős része az eredeti cél helyett a Tesla egyik részlegeként dolgozik az adófizetők pénzére támaszkodva.

Hétszáz ember valós idejű vezetési adatokat elemez abból a célból, hogy tréningezze az autógyártó autonóm vezetési szoftverének mesterséges intelligenciáját. Mások akkumulátortöltő állomások alkatrészeit készítik. Eközben persze folytatódik a tetőre szerelhető napelemek gyártása is, de ennek részleteiről diszkréten hallgat a Tesla.
Az autógyártó 2029-ig évente egy dollárt fizet a gyár használatáért. Az üzletről annak idején Andrew Cuomo, New York állam korábbi kormányzójának vezetésével döntöttek. A Wall Street Journal megkérdezte a politikust, hogy mit szól a fejleményekhez. Cuomo sajtótitkára védelmébe vette a projektet. Válasza szerint még mindig jobb, hogy valamilyen tevékenység folyik a régi acélipari üzemben, ami helyet ad a gyárnak, mintha üresen állnának a gyárépületek.

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
