Példátlan lépésre készül az Audi: kínai platformot vásárolhat

2023.07.13. 11:38

Ha igazak a Reuters értesülései, akkor az Audi hamarosan elkötelezheti magát a harmadik villanyautós platform mellett is, miközben Kínában rosszul állnak eladásai.

Az Audi tárgyalásokat folytat az állami tulajdonú kínai SAIC Motor Corp. autógyártóval arról, hogy megvásárolná elektromos autók gyártására szolgáló platformját – adta hírül a Reuters az ügyhöz közelálló forrásokra hivatkozva.

Szakértők szerint ha igaz ír, az azt jelenti, hogy a Volkswagen prémiummárkája példa nélküli erőfeszítést tesz piaci részesedése növelésére a kínai villanyautó-piacon. A német autógyártó a SAIC elektromos autókat gyártó érdekeltsége, az IM Motors technológiáját venné át. Az erről folytatott tárgyalások állítólag előrehaladott állapotban vannak. Ugyanakkor sem az Audi, sem a SAIC nem kommentálta a Reuters hírét.

A megállapodást bonyolíthatja, hogy az IM Motorsnak külső befektetői is vannak, köztük az Alibaba Group e-kereskedelmi óriáscég. A hírügynökség nem tudott becslést készíteni arról, mennyibe kerülhetne az Audinak a vásárlás.

Az IM Motors egyébként 2022 júniusában kezdte értékesíteni első modelljét, a prémium kategóriába tartozó L7 szedánt. Kérdés, hogy folytatódna-e ennek gyártása ha eladnák alóla a platformot. Az Audi lépése azért lenne különleges, mert a német gyártó korábban nem vásárolt más autógyártóktól autóépítés alapjául szolgáló platformokat a Reuters cikke szerint. Elektromos autóihoz eddig csak a Volkswagen MEB platformját használta. Erre épül két Kínába kínáltmodellje a Q4 e-tron és a Q5 e-tron is. Ugyanakkor a Porschéval közösen egy saját villanyautó-platformot is fejlesztenek Premium PlatformElectric (PPE) néven. Erre 2024 végétől kezdődően építenének autókat egy kínai üzemben.

IMG 9653

Markus Duesmann, az Audi vezérigazgatója, aki szeptemberig tölti be ezt a tisztséget, azt mondta a Reutersnek, hogy a márkának fel kell gyorsítania új modelljei fejlesztését válaszul az elektromos autók iránti kereslet gyors erősödésére, különösen Kínában. Ugyanakkor elismerte, hogy ottani eladásaik elmaradnak a várakozásoktól, mert nincsenek a kínai igényekhez igazodó modelljeik. A Kínai Autógyártók Szövetségének adatai szerint az Audi 2023 első negyedévében 3 ezer villanyautót adott el Kínában, miközben a BMW 21,6 ezret, a Tesla pedig 137,4 ezret.