Az első Corvette-et 1953-ban, azaz 70 éve mutatták be, és első körben csak szobornak szánták, meg akarták mutatni, hogy mit tudnak a tervezők a Chevrolet-nél. Végül akkora lett az érdeklődés a gyönyörű, légies Chevy iránt, hogy mégis gyártani kezdték.
70 éves a Corvette, épp ma
1953 június 30-án, pontosan 70 éve gyártották az első Corvette-et, azóta pedig jó sokat megélt a típus.
Végül azóta a világ egyik legismertebb típusa lett belőle, de az 50-es években ezt még nem tudták. Sőt, a hatalmas kezdeti érdeklődés ellenére igen döcögősen indult az első Corvette pályafutása: az első évben mindössze 315 darab készült, méghozzá a Chevrolet egy régi, eredetileg teherautókat gyártó üzemében, Flintben.

Harley Earl remekműve már elsőre is tökéletesnek tűnhetett, mégis azt tervezték, hogy nem sokkal a bemutatása után kicsit még finomítanak rajta. A hivatalos bemutató után egy évvel, 1954-ben már el is készült egy faceliftes változat prototípusa, de ez végül nem jutott el a gyártásig.
Az első volt. És majdnem az utolsó lett
Még ma is repülő csészealjnak tűnik, így, ahogy a pesti utcán végigrobog. Holott még kényelmetlenül közel áll közeli rokonához, a csőrös orrú Chevy teherautóhoz. Kapkodom a fejem.
A finoman átdolgozott C1-est kiállítási darabnak szánta a General Motors, amiről az alvázszáma is árulkodik. Ez a konkrét darab az S.O. 2151-es számot viseli, és itt a betűk az igazán érdekesek: az S.O. a Shop Ordert, vagyis a különleges rendelést jelölte. Tehát az ilyen vázszámú autók egyedi gyártású, általában specális célt szolgáló prototípusok voltak. Pont, mint ahogy a képeken szereplő darab is.
Az egyedi darabbal a később, 1955-ben érkező, V8-as változatnak ágyaztak meg. Más a Corvette felirat tipográfiája, más a díszrács, és egyedi, hangsúlyos légbeömlők – kiömlők? – kerültek a kerékjárati ívek mögé. Mindezt megkoronázták a hibátlan árnyalatú, a korszakhoz is hajszálpontosan illő, Bermuda Green fényezéssel.
Érdekesség, hogy ez az autó menet közben vált a V8-as változat hírnökévé. Korábban az EX-129-es számot viselte, és halványsárga színű volt. Eredetileg kiállítási darab volt, onnan került az Art and Colour részleghez, ahol az eleve egyedi darabot tovább faragták. Szintén érdekes körülmény, hogy bár az alapvető funkciója az volt, hogy bemutassa, hogyan fog kinézni a V8-as változat, ebben az autóban valójában nem volt V8, meghagyták a hervadtabb, eredeti motorját.
Sose lett belőle sorozatgyártású változat, így aztán ez itt még érdekesebb lett, hiszen végül egyedi maradt. 69 év elteltével se vesztett semmit a szépségéből, ugyanolyan sikkes és felháborítóan gyönyörű, mint amikor először láthatta a nagyközönség. Sőt, most valaki meg is kaparinthatja, hiszen hamarosan elárverezik.
Az autóra Pebble Beach-en, a Gooding & Company árverésén lehet majd licitálni, amit augusztus 18-án és 19-én tartanak. Igen sokáig kell majd magasba emelgetni a kis táblákat, ha valaki megvenné ezt a rendkívül különleges C1-est: mivel páratlanul ritka darab, nagyjából 2 millió dollárt, azaz körülbelül 675 millió forintot várnak érte.
Forrás: Gooding & Company / The Drive

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
