Nem megy mostanában túl jól a Jaguarnak: az eladási számok messze elmaradnak a várttól, a márka népszerűsége pedig közel sincs már azon a szinten, mint egykor. Egy befektetőknek tartott rendezvényen Adrian Mardell, a JLR (korábban Jaguar Land Rover) anyacég vezetője kerek perec kimondta: az irány, amelybe az elmúlt időszakban tartottak, teljesen hibás volt.
A vezető szerint korábban megpróbálták a Jaguart a brit BMW-vé tenni: autóikkal egyszerre minél szélesebb tömegnek akartak megfelelni, ez pedig „középszerűségbe taszította a márkát."
Mardell szerint a jövőben jobban a prémium kategória felé tolják a Jaguart, és a BMW helyett inkább a Porschéval, Bentley-vel és Maybach-hal akarják felvenni a versenyt. Ehhez jövőbeni autóikat megosztóbb dizájnnal, kisebb volumenben, ámde jóval magasabb áron tervezik kínálni.
A célközönség is egyértelmű: „20 millió milliomos él egyedül az USA-ban. Szóval a kisebb mennyiség és magasabb ár az abszolút megfelelő pozíció ma a Jaguarnak" - jelentette ki Mardell. Véleménye szerint a márka 25 évvel ezelőtt rendkívül népszerű volt Észak-Amerikában, ám ez mára a múltbéli kompromisszumok és hibás döntések miatt megváltozott.
A Jaguar a jövőben teljes egészében villanyautó márkaként folytatja. Jelenleg három új elektromos modell piacra dobását tervezik, melyek közül egy négyajtós GT lesz az első. Ez várhatóan 700 kilométeres hatótávot és 100 000 fontos (44 millió forint) árcédulát kap majd.