A szakértők próbálják kihámozni a Toyota sikerpropagandájából és homályos megjegyzéseiből, hogy a japán autógyártó legyőzheti-e a Teslát hazai pályáján, az elektromos autók gyártásában.
Amióta a Toyota bejelentette, hogy lépéselőnyt szerzett versenytársaival szemben a szilárdtest akkumulátorok fejlesztésében, amelyek jóval nagyobb hatótávot és gyorsabb töltést ígérnek a jelenlegi akkuknál, azt találgatják a szakértők, mi lehet a következménye ennek. A Top Speed hírportál szakírói is megpróbálkoztak ezzel.
Mi ígér a Toyota?
A Toyota a hibrid meghajtással elért sikerei után hezitálva kezdte el elektromos autói fejlesztését, ám 2023 elején magasabb sebességre kapcsolt. Azzal igyekszik feledtetni késlekedését, hogy a jelenlegi elektromos autók szintjét mintegy átugorva néhány éven belül úgynevezett szilárdtest-akkumulátorokkal ellátott autókkal fog piacra lépni.
A cég állítása szerint sikerült sokat ledolgozniuk az új akkumulátorok legismertebb hátrányából, abból, hogy jóval drágábbak, mint a lítium-ion akkuk. Sok szakértő azt mondja erre, hogy az ezer kilométeres hatótávú, tíz perc alatt újratölthető, a jelenlegieknél olcsóbb villanyautó, amiről beszélnek túl szép ahhoz, hogy igaz legyen.
Óvatosan a "10 perces töltés - 1500 kilométeres" hatótáv kombóval!
Gyakran előfordul a technológiai áttörésekkel, hogy a prototípusig könnyen eljutnak vele a gyártók, ám a tömegtermelés túl nagy feladatnak bizonyul – mondja David Bailey, a University of Birmingham közgazdász professzora. Ezzel arra utal, hogy a Toyota a szilárdtest-akkumulátoros autó prototípusánál tart.
Ezt a japán vállalatnál is érezhetik. Nakajima Hiroki, a Toyota technológiai fejlesztési vezetője a Financial Timesnak nyilatkozva némi ködfüggönyt húzott az áttörést ígérő technológia köré. Azt mondta, hogy a szilárdtest-akkumulátor nem feltétlenül a „végső válasz az akkumulátorokkal kapcsolatos kihívásokra”. Van lehetőség a hagyományos folyékony elektrolites akkuk fejlesztésére is.
Nyitott kérdés mindezek alapján, hogy felveheti-e a versenyt a Toyota az elektromos autók gyártásában jelenleg a többiek előtt járó Teslával. Számos néhány évvel ezelőtt indult elektromos autókat gyártó startupra mondták, hogy legyőzi a Teslát, de eddig egyik sem jutott ennek közelébe.
A cikk szerint elemzők úgy látják, ha a Toyota technológiai áttörése éppen úgy jön be, ahogy a japán cég fejlesztő mérnökei ígérik, akkor az új helyzetet teremthet a piacon.

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
