Ha egy Ferrari öreg, ritka, ráadásul még versenyautó is, akkor borítékolható, hogy a gyűjtők valósággal megverekszenek érte egy aukción. Ennek a végeredménye általában egy ép ésszel nehezen felfogható végösszeg. Ez most is így történt.
Összetörték a Ferrarit, amiből egy darab létezik kerek e világon
A Breadvan ráadásul 60 éves, és olyannyira egyedi, hogy nem is minden alkatrésze a Ferraritól érkezik. A Le Mans Classicon csukták össze.
A Monterey Car Weeken a Bonhams aukciós ház árverezte el ezt a gyönyörű Ferrari 412P-t, amiért valaki hajlandó volt valamivel több, mint 30 millió dollárt fizetni. Minden jutalékkal és járulékkal együtt pontosan 30 255 000 dollárt adtak az 1967-es különlegességért, ami mai árfolgyamon számolva közel 10,7 milliárd forintnak felel meg.

Ezzel az árcédulával ez lett a valaha aukción eladott negyedik legdrágább Ferrari. Legalábbis azok közül, aminek nyilvánosan is elárulták az árát. A Bonhams aukciós ház viszont rekordot döntött: ez a 412P a valaha eladott legdrágább autójuk.
A Ferrari 412P egyébként a 330 P3-as egy változata volt: ezek is gyári versenyautók, de ezeket ügyfeleknek készítették, nem a Ferreri használta őket. Elképesztően ritka darab a 412P, hiszen összesen mindössze két darab készült: a 0850-es és a 0854-es számú.
20 csodálatos Ferrarit rejtett az összeroskadt raktár
A gyönyörű Ferrarik állapota nem épp egységes: van, ami szinte hibátlan, de olyan is, ami egy összegyűrt papírgalacsinra hasonlít. Most eladnák őket.
A most eladott, 1967-es darab a kettő közül az egyik, méghozzá a 0854-es, amivel a Maranello Concessionaires csapat versenyzett. A 0854-es és angol csapata két dobogós helyet is behúzott: Spában és Le Mans-ban is harmadik helyre hozták be a 412P-t.
Ez a példány nem csak azért különleges, mert kettő közül az egyik, hanem azért is, mert a kora ellenére eredeti a kasznija, az alváza, a motorja és a váltója is. A motorja egyébként V12-es, négyliteres és 420 lóreőt tud. A teljesítményt egy manuális, ötsebességes váltó továbbította a hátsó kerekekhez.
A 330 P3-hoz képest motorikusan az a fő különbség, hogy a 412P-k nem kapták meg a Lucas mechanikus injektorokat, helyettük Weber karbikat szereltek rájuk. Erre azért volt szükség, hogy a gyári csapat erősebb, injektoros 330-asai gyorsabbak legyenek egy kicsivel, nehogy a privát csapatok behúzzák előlük a helyezéseket.
Forrás: Bonhams

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
