Szilárdtest-akkuk: a Honda nem méretet csökkentene, hanem hatótávot növelne
A Honda célja, hogy felére csökkentse az akkumulátorainak súlyát, a hatótáv csökkenése nélkül, amelyre a szilárdtest-akkumulátor lehet a megoldás - közölte Jay Joseph, a Honda amerikai részlegének fenntarthatóságért és üzletfejlesztésért felelős alenöke a The Drive-nak.
Joseph szerint a "hatótáv-para" ellen egyik megoldás, hogy nagyobb akkumulátort szerelnek az autókba, de ez a súly-hatótáv egyensúlyának a spiráljába sodorja a cégeket, így egy pont után a nagyobb kapacitás már nem segít. Az alenök abban látja a megoldást, ha csökkentik az akksik súlyát és a töltési időt. A szilárdtest-akkumulátorok részben a jobb hőstabilitásuk miatt képesek gyorsabban tölteni, mint a hagyományos lítiumion-akkumulátorok.
Arra a kérdésre, hogy a szilárdtest-akkumulátorok mennyi súlyt takarítanának meg, a Honda ügyvezető alelnöke és globális villamosítási vezetője, Shinji Aoyama azt válaszolta, hogy a felére csökkenne.
A szilárdtest-akkumulátorok másik előnye a gyártási idő. A lítium-ion akkumulátorokhoz képest a szilárdtest-akkumulátorok gyorsabban gyárthatók, ami olcsóbbá is teheti őket. A szilárdtest-akkumulátorok gyártásához azonban a gyártóüzemeket is át kellene alakítani, ami plusz költségekkel jár.
A Honda jelenleg a szilárdtest-akkumulátorokkal a fejlesztés fázisában van, és jövőre szeretné megkezdeni a kísérleti gyártást. „Ha egyszer elkezdjük használni a szilárdtest-akkumulátorokat, akkor talán kétszer annyi energiát tudunk beletenni ugyanabba az autóba, ugyanakkora súllyal. De az első szilárdtest-akkumulátorral ellátott Honda valószínűleg egy kisebb autó lesz – mondta Aoyama.
Ez viszont Aoyama szerint nem jelenti azt, hogy a vállalat elindulna a kisebb, könnyebb autók gyártásának irányába, hanem ugyanúgy SUV-okra fókuszálna, csak kétszer nagyobb hatótávval.