Januártól gyakorlatilag fizetőssé válhat a teljes M0-s körgyűrű, de ilyen sorsra juthat az M44-es, M30-as és az M76-os is. De az M6-os és M4-es autópálya is, az előbbi Bátaszék, az utóbbi pedig Abony térségében – derült ki az Építési és Közlekedési Minisztérium jogszabály-tervezetéből, amit az ATV szúrt ki.
Az M0-ás az egyik legforgalmasabb út Magyarországon, ahol tavaly a Magyar Közút felmérése szerint csaknem 76 ezer autó haladt el naponta. De van olyan szakasza, ahol ez a szám meghaladja a 100 ezret.
Viszont a tervezetnek a fuvarozók lehetnek a legnagyobb vesztesei. Ugyanis többet kellene fizetniük a három és fél tonna feletti teherautóknak is. A külsőköltség-díjat a levegő-és zajszennyezés, illetve a szén-dioxid kibocsátás után kellene megfizetni. Az ATV példaként írta, hogy egy Euro 6-os besorolású járműnek fél centet kellene fizetnie kilométerenként. Egy négytengelyes járműnek ugyanott 0,8 centet. Egy Euro 4-esnek viszont a települések között már 3,4 a kilométerenkénti tarifája. A fuvarozók szerint ez és a jövedéki adóemelés miatt a viteldíjaik akár 20-25 százalékkal is megnőhetnek.

Az üggyel kapcsolatban a főpolgármester is hangot adott véleményének, aki szerint a Fidesz autósüldözést végez. Karácsony Gergely posztjában hangsúlyozta, hogy az M0-s teljes szakaszának fizetőssé tételét aligha nevezhetjük másnak, mint károkozásnak. Kifejtette, hogyha az M0 teljesen fizetős lesz, akkor azzal sokkal több autós fog átvágni a fővároson, ami tovább súlyosbítja Budapest dugóit.
„A budapesti torlódások elsődleges okai a város határain kívül keletkeznek: naponta több mint 300 ezer autó jön Budapestre az agglomerációból, sok autó a fizetős M0-s szakaszt is a városon keresztül kerüli el” – írta.

A főpolgármester ezért többször is kezdeményezte és most is kezdeményezi, hogy a teljes M0 körgyűrű ingyenes legyen, ugyanis ez nem csak a város, de az autósok érdeke is.
A kormány egyébként már több éve pedzegeti a teljes M0-s körgyűrű fizetőssé tételét. Emlékezetes, hogy már megszűnt Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 2014 év végén jelentette be, hogy 2015-től fizetős lesz az M0-ás rengeteg szakasza, és csak azok maradnak ingyenesek, amik uniós forrásból épültek vagy újultak meg - ugyanis ezen szakaszok díjasítását az EU támogatási szabályai nem teszik lehetővé.
Majd ugyanúgy 2014 december közepén Orbán Viktor egyik interjújában arról beszélt, hogy az M0-s körgyűrűt uniós kötelezettség miatt kell fizetőssé tenni. De ezt viszont később az Uniós Bizottság cáfolta, ugyanis nem írtak elő semmilyen kötelezettséget. Egyedül annyi kitétje volt az egésznek, hogy Budapestnek a dugódíj bevezetésére van kötelezettsége, viszont ha az M0-s fizetőssé tételéből bevétele származik a magyar államnak, akkor azt figyelembe kell venni az EU által folyósítandó támogatás összegénél, vagyis az akkor meg nem épült szakaszokra szánt uniós pénz arányosan kevesebb lett volna.
Továbbá 2015-től lett bevezetve a megyei (most már vármegyei) matricák, amelyekkel egy adott (vár)megye fizetős útszakaszait lehet egész évben használni. Jelenleg a D1-es vármegyei matrica ára egy évre 5720 forint.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
