Retró külsővel jön a szlovák villanyautó, amit nemrég láttunk élőben
Érdekes elektromos autóval állt elő egy szlovákiai startup, vagyis a Patak Motors: a Rodsternek nevezett típus kicsi, könny ű, és a harmincas évek sportautóit idézi. A név nem elírás, hanem szójáték: a hot rod és a roadster kombinációja a Rodster.
A keskeny, szivarszerű kaszni a régi időkre rezonál, ahogy a keskeny, küllős kerekek se a mai időket idézik. Miközben a Rodster felütése retró, akadnak modern részletek: például a díszrács, ami illik az összképbe, mégis egyértelműen frissnek hat.

Pont a napokban jártunk a nyitrai Autoshow-n, ahol kint volt a Patak Motors is, így élőben is láttuk az újdonságot.
Érdekesek a fényszórók is, amik kör alakúak, de belül LED-esek, tehát itt is a régi és az új keveredik. A látvány ellenére a küllős felnik mögött nem dobfékek, hanem tárcsafékek laknak, viszont a retró hangulat miatt beburkolták őket, hogy dobféknek tűnjenek.

A Rodster egyébként nagyon kicsi: 3,36 méter hosszú, mindössze 1,4 méter széles, és 1,36 méter magas. Akkumulátor nélkül csak 450 kilós, ugyanakkor azt még nem közölték, hogy azzal együtt mennyi. Ebből az következik, hogy valószínűleg cserélhető akkumulátorról van szó.
A tömeget valószínűleg nem dobja meg drámaian a Stage 1-es változat apró, 10 kilowattórás akkuja. A 20 lóerős motor a hátsó kerekeket hajtja, 7 másodperc alatt gyorsul 50 km/h-ra, a végsebessége pedig 130 km/h. Mivel a Rodster kicsi, azt ígérik, hogy még ezzel az apró aksival is elmegy 100 kilométert.
Valamivel többet ígér a Stage 2-es változat, amibe már 20 kilowattórás akkumulátor kerül: ez több mint kétszer annyit megy el, mint a Stage 1-es, a hatótávját 250 kilométeresnek mondják. A teljesítmény és a hajtás marad olyan, mint a szerényebb hatótávú változatban. Otthoni konnektorról töltve 9 órát vesz igénybe a Stage 2-es teljes feltöltése.
Azt mondják, hogy dolgoznak a belső égésű motorral szerelt verzión is: abba egy 20 lóerős, egyhengeres négyütemű motort terveznek. A benzines végsebességét 125 km/h-ra saccolják, ami szerénynek tűnhet, de gondoljunk csak bele, hogy egy nagyon apró, minimális szélvédelmű autóban ez se biztos, hogy olyan kevés.
A benzines alapmodell 16900 euró, vagyis nagyjából 6,5 millió forint lesz, a kisebb hatótávú elektromos 22900 euróról, tehát 8,9 millióról indul. Ha valaki a nagyobb hatótávolságú változatot venné, azért 25400 eurót, azaz 9,8 millió forintot kell fizetnie.
A fűtés, a gyorstöltés, az analóg kilométeróra és a hangszórók opcionálisak, plusz pénzért lehet majd megrendelni ezeket. Érdemes megjegyezni, hogy mivel Európában L7e-A2 kategóriában homologizálták a Rodstert, így egyes országokban fiatalok is vezethetik majd. Egyelőre azonban kár lenne kapkodni, hiszen még nincs szériaérett állapotban a Rodster, az első példányok legkorábban 2025 végén jöhetnek, addig pedig még rengeteg dolog változhat.
Forrás: Patak Motors

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Közélet
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.
- Nepperűző
900 köbcentis Fiatot vennék, szabad?
Nem írnak rosszakat róla, de a különösebben jókat sem.
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.

