Pár éven belül piacra kerülhet a „román Tesla Roadster”
Próbarendszámot kapott, és már Kolozsvár utcáit rója a Romániában készült/készülő elektromos autó, az E-Car Concept - szúrta ki egyik olvasónk. Az autónak hivatalosan még nincs neve, ezért csak E-Car Conceptként utalnak rá. Voicu Oprean, a projekt fő befektetője az Adevărul riporterét elvitte egy tesztkörre, amely során több érdekesség is kiderült a névtelen villanyautóról.
A riporter arról számolt be, hogy a prototípus számára a legnagyobb kihívást a városi utcák némelyikén tapasztalható bukkanók jelentették, mivel 4,9 méter hosszú és 2,1 méter széles autó hasmagassága igen kicsi. Nem is gyorsul olyan kiemelkedően, a legnagyobb sebesség pedig, amit elértek vele, 127 km/h volt - ez viszont nem azt jelenti, hogy ez lenne a végsebessége.
Az autó alváza egy Audi A8-ból van, és főleg szénszálból készülnek az autó elemei. Az autó súlya így is csaknem két tonna, hatótávja nagyjából 300 kilométer. Akkumulátorát 2-3 óra alatt lehet feltölteni teljesen, viszont gyorstöltőn ez csak 45 percet vesz igénybe.

Hagyományos visszapillantó tükrök helyett kamerák vannak az autón, így összesen öt kijelzőt találhatunk a kabinban. Kettő a visszapillantónak, kettő az infotainment rendszernek, és egy a műszeregységnek.
A prototípus mintegy négy évnyi munka és félmillió eurónyi befektetés után jutott el odáig, hogy a román közlekedési hatóság (RAR) próbarendszámot adjon az autónak. A hatóság legnagyobb problémája az volt, hogy az autó nem rendelkezik kulccsal, ugyanis csak kártyával, vagy telefonnal nyitható, indítható. De e felett végül szemet hunytak - mesélte Oprean. Ő volt amúgy az országában az első, aki Teslát importált.

Jelenleg a tesztelési fázisnál tart az autó, de a befektető szerint 1-2 éven belül már piacra dobható lesz a modell, igaz, csak limitált számban. Oprean szerint a terv, hogy először csak 5-10 darabot gyártanak belőle, de ehhez is kéne nagyjából ötmillió euró. Ebből jelenleg csak félmillió van meg. „Megpróbáljuk megtalálni azokat az innovatív európai finanszírozási projekteket, ahol támogatást kaphatunk” – mondta. Viszont az autó piaci árát még nem tudták elmondani. A prototípus terve egyébként Marosvásárhelyen készült, de az összeszerelés már Kolozsváron történt, a gyártás helyéről azonban egyelőre csak annyit tudni, hogy Romániában lesz.

A projektet a Newcar4future S.R.L. nevű start-up cég fejleszti, amely olyan szervezetekkel működik együtt, mint az Arobs, a Műszaki Egyetem és a Rombat. Az autó külsejét egy magyar tervező, Szabó Péter készítette.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.

