Ez a Toyota elektromos sportautójának koncepciója
A Toyotának nagyot kell gurítania elektromos téren, hogy időben felvehesse a versenyt a Teslával, az európai gyártók új generációs modelljeivel, és persze a kínai trónkövetelőkkel is. Október 26-án Tokióban mutatkozik be a két legújabb Toyota koncepció, és míg a FT-3e egy nagy teljesítményű ötajtós crossover, az FT-Se egy izgalmas sportautó ugyanazokra a technikai alapokra. Persze utóbbi egyelőre csak egy álomkép, de annak elég izgalmas.
Hol van a 2021-ben bemutatott Sports EV tanulmányautó, az MR2 elektromos szellemi örökösének megvehető eredménye? És a Suzukival és a Daihatsuval elvileg közösen fejlesztett, viszonylag olcsónak szánt elektromos sportautó? Nem tudjuk, de várjuk.
Sok párhuzamos projekt fut épp a Lexusnál és a GR divíziónál is, ám ami biztos, hogy az idei tokiói szalonra az FT-3e és az FT-Se érkezik a Toyotától. Előbbi egy sportos karosszériájú városi crossover, mely különféle digitális szolgáltatásokkal és külső világító elemekkel szeretné felhívni magára a figyelmet olyan vetélytársak ellen, mint például a BMW iX.
Az ezer kilométeres hatótáv és a felhőalapú rendszerek ígérete sokaknak csábító lehet majd, bár kérdés, a Toyota milyen gyorsan teheti sorozatéretté a hivatalosan második elektromos SUV-ját.
Ez már a Toyota lítium-ion akkumulátorának következő evolúcióját használja majd, mivel a japán óriás nem kisebb eredményt szeretne elérni, mint évi másfél millió elektromos autó eladása már 2026-ban is. Szűk három év alatt ennyi termékkel ezt nehéz lesz megugrani.
Poszterhős viszont kell, a Toyota Gazoo Racing szerint pedig az FT-Se a karbonsemleges sportautózást hozza majd el úgy, hogy tradicionális, már-már a Supra arányaira hajazó karosszériája alatt folyamatos szoftverfrissítésekkel teszi majd magát egyre gyorsabbá és fejlettebbé.
A Toyota még arra is figyelt, hogy az utasok térdeit külön párnák védjék a felmerülő gyorsulási erőktől. Tíz nap múlva többet tudunk, de a beltérről azért így is került néhány dolog.
Ami a külsőt illeti, látványos a nagy hátsó diffúzor, kemények az élek mindenfelé kacskaringózva, ott a GR matrica a spoileren, és persze jelen vannak a kötelező kiugró kilincsek is. Tippre a narancssárga festés alatt összkerékhajtás lapul sima hátsókerekes móddal megtámogatva, ahogy azt a logika is diktálja egy sportautónál. Még egy kérdésünk maradt: