A HMMWV-t, egyszerűbb nevén Humvee-t az Egyesült Államok hadserege számára gyártotta az AM General, és mára olyan szimbolikus jármű lett belőle, mint a Willys Jeepből. Készült belőle polgári verzió is, a Hummer H1, amit valószínűleg senkinek nem kell bemutatni.
A Hummer tökéletes manifesztációja annak, ahogy az amerikaiak elképzelik a terepjárót: a marcona kiállású, széles H1-es minden szögből kőkeménynek látszik, szinte már meglepő, hogy nem jár mindegyikhez egy fehérfejű rétisas. Nem meglepő hát, hogy a típus rendkívül népszerű, hiszen tényleg baromi jól néz ki, ráadásul belengi a tartósság ígérete is.
Az elpusztíthatatlannak látszó H1-es bár a mindennapokban valószínűleg erősen kompromisszumos, terepjárónak jó eséllyel príma, hiszen pont ilyesmire tervezték a katonai változatát. A Hummer expedíciós lakóautónak se rossz, amire ez az igényesen átépített darab is kiváló példa.
A projekthez egy 1994-es, keménytetős, négyajtós H1-est vettek alapul, erre került rá egy alumíniumból készült lakrész. A Hummer jóval nagyobb, mint amilyennek kinéz: 2,2 méter széles, 3,3 méteres a tengelytávja és 4,7 méter hosszú, így a kabin is elég tágas. Négy fő tud benne aludni, bár a képek alapján a hely inkább két fő ideális. A lakótérbe egyébként kintről lehet bejutni, és ha kell, az egész leszerelhető a H1-esről.
Van mini vécé, hűtőszekrény, víztisztító rendszer, légkondi és egy hordozható, nagy kapacitású akkumulátor is. Utóbbi valami olyasmi, mint az az Ecoflow, ami nálunk is járt teszten. A beltér is megőrizte a katonai hangulatot, amire a külső még rátesz egy lapáttal.
A gyári felniket 17 colos darabokra cserélték, amikre Pro Comp gumikat húztak. Még az eredeti CTIS – Central Tire Inflation System – rendszer is megmaradt, amivel akár menet közben is fel lehet fújni (vagy le lehet engedni) a gumikat. A kötelező kellékek se maradtak ki: van csörlő, napelem, pótkerék és több, kívülről elérhető tároló.
A projekt alapjául szolgáló Hummert egyébként nagyrészt meghagyták gyári állapotban, az azonban látszik, hogy bőven költöttek a felújításra is. A H1-esnek baromi jól áll a sötét, kékeszöld árnyalat, amit a matt katonai zöld kabin és a fényes fekete kiegészítők remekül aláhúznak.
A motor maradt a gyári, 6,5 literes, V8-as dízel, amihez egy négyfokozatú automata váltó kapcsolódik, és természetesen mind a négy kerék hajtott. A futásteljesítmény 100 ezer mérföld, vagyis körülbelül 160 ezer kilométer.
Az igen kívánatos, kigyúrt lakóautót a Bring a traileren adták el a közelmúltban, a tulaj 58 ezer dollárt, azaz nagyjából 21,4 millió forintot kapott érte. Ez nagyon sok pénz, de érdemes figyelembe venni, hogy az ilyen átalakítások általában igen drágák, ráadásul egy gyárilag polgári H1-es önmagában sem olcsó.
Forrás: Bring a trailer