- Magazin
- Hírek
- törésteszt
- mercedes-benz
- mercedes-benz eqa
- mercedes-benz eqs suv
- bev
- biztonság
- technika
Ha nehéz villanyautók ütköznek, ott nincs tréfa
Sindelfingenben a tudomány nevében összetört már néhány Mercedes-Benz termék. Bár az elektromos autók töréstesztjei általában bíztatóan alakulnak, 56 km/h-val még a Euro NCAP sem ereszt egymásnak egy 2,2 tonnás EQA SUV-t, valamint a három tonnásként jellemzett EQS SUV-t. A végeredmény persze örömteli, már ami az utasbiztonságot illeti azok számára, akik egy modern Mercedesben ülnek.

Ezzel a kísérlettel azt akarták demonstrálni, hogy a biztonság terén a háromágú csillag mögött a hajtáslánctól függetlenül sincs kompromisszum. A Mercedes számai viszont arra is emlékeztetnek, hogy egy nehéz autó sohasem lehet hatékony, legyen akár benzines, dízel, hibrid vagy elektromos. A tömeg rossz, ami pedig a biztonságot illeti, bár az ütközések elkerülésében sokat segítenek az aktív és automata rendszerek, ha tényleg nagy a baj, nem szeretnék abban az autóban ülni, amibe véletlenül mégis belemegy egy villany SUV. A Mercedes ennek esélyét ugyanis óvatosan számolva csak 2050-re szeretné kizártnak tekinteni.
Kirándulás 250 millió forintnyi villany Mercivel
A választék hat különböző, tisztán elektromos autója együtt összesen 14,5 tonnát nyom!
A publikus teszt végén az autógyártás úttörője 2023-ban három fontos dolgot tudott kijelenteni. Egyrészt azt, hogy az utascella és az elektromos rendszer szerkezeti egysége nem sérült, tehát így az ajtók is nyithatóak maradtak, valamint azt, hogy az egész nagyfeszültségű rendszer automatikusan lekapcsolt. Tehát minden úgy történt, ahogy a mérnökök megtervezték, a bábuk érzékelői szerint pedig túléltük volna odabent nem csak az EQS-ben, de még a kisebb EQA-ban is.
A Euro NCAP a frontális ütközést egy 1,400-kilós guruló alumínium rácsszerkezettel szimulálja, ebben a szituációban 50 km/h sebességgel. Ennél tudjuk, hogy Európában a Volvo és a Mercedes-Benz is magasabb követelményeket támaszt a saját csapatának, így bizonyos esetekben a belső töréstesztek sebessége is feljebb kúszhat. A Mercedesnél most épp 56 km/h-ra, ami bő öt tonna ütköztetésénél látványos pusztításhoz vezet.
Érdekesek a bábuk is. A két autóban két-két emberszabású tudományos eszköz kapott helyet, ám a négy, egyenként 150 mérési ponttal felszerelt bábuból csak egy reprezentált férfit.
A Mercedes egyrészt a Hybrid III 5th Percentile Female nevű iparági mintát használja, ami egy 49 kilós és másfél méter magas, vagyis viszonylag kistermetű felnőtt nő megfelelője. A statisztikák szerint a világon csak a nők öt százaléka könnyebb vagy kisebb ennél, így a lehető legszélesebb többség számára relevánsak a mért értékek.
Az EQS SUV jobb első ülésében viszont a Hybrid III 50th Percentile bábut kötötték be, ami egy 78 kilós felnőtt férfi megfelelője. A gyerekeknek ebben a körben nem osztottak lapot.
A jelenlegi ultra-modern tesztközpont 2016-ban nyílt Sindelfingenben, három használható sávval, melyek mind a nyolcezer négyzetméteres központi csarnokba vezetnek. A hely kapacitása évi 900 törés- és 1,700 komponens teszt, amire szükség is van a modellpaletta mérete miatt.
A Totalcar tesztjei közt megtalálod az EQA SUV és az EQS SUV részletes leírását is, ám akkor sincs gond, ha inkább az EQE SUV hangulata érdekelne. Úgy tűnik, különösebben nagy baj nem érhet egyikben sem, hiszen az EQS és az EQE ugyanarra az EVA platformra épül, így a rendszereik is hasonlóan működnek.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
