Jó hírt kaptak a villanyautók: megtörtént a fordulat az áram árában
Európai kutatók elhatározták, hogy kiszámolják, mikor egyenlítődik ki hagyományos módon és az alternatív energiával termelt áram ára. Eddig úgy látszott, hogy sokáig kell várni erre a pillanatra.
Főként brit egyetemeken, kutatóintézetekben, illetve a Világbanknál dolgozó kutatók és szakértők arra a következtetésre jutottak, hogy a napenergiával termelt elektromos energia egy ideje nem drágább a hagyományos szén vagy gáz égetésével termelt áramnál – derül ki a CleanTechnica szakportál összefoglalójából.
A korábbi kutatások ezzel kapcsolatban azt az eredményt hozták, hogy a fosszilis energiahordozók még hosszú ideig megőrzik domináns szerepüket ezen a téren. A Nature Communications folyóiratban megjelent tanulmány szerint azonban a jelenlegi átalakulás folytatódása esetén a napenergia válhat a világ domináns áramforrásává még az évszázad közepe előtt.
A kutatók a rendelkezésre álló statisztika adatokra támaszkodtak. Ezekből állították fel azokat a trendeket, amelyek a még őket is meglepő eredményt hozták. A napenergiával termelt elektromos energiaköltsége figyelembe véve a megtermelt áram tárolásának költségét számos jelentős piacon paritásba került az összes alternatív megoldással. A napenergiát felhasználó eszközök és létesítmények telepítésének folytatódása és a költségek csökkenése visszafordíthatatlan folyamat. Ez nem jelenti azt, hogy a globális felmelegedés problémáját megoldottnak tekinthetjük. A napenergia technológiája ugyanis nem annyira kiforrott és stabil, mint a hagyományos áramtermelésé.
Több feladat vár megoldásra
A számos olyan problémát kell azonban áthidalni, jelenti, amelyek akadályozzák a napenergia terjedését. Ezek közé sorolható az elektromos hálózhatok gyengesége, a feltörekvő országok napenergia-fejlesztéseihez szüksége finanszírozási források hiánya, a nyersanyagproblémák és a politikai ellenállás azokon a területeken, ahol az újdonság előretörése munkahelyeket veszélyeztet. Az elektromos hálózatoknak képessé kell válniuk az időjárás és az évszakok változásától függetlenül kezelni a napenergia termeléséből fakadó változó terheléseket. Más alternatív források, regionális áramelosztás, akkumulátoros és más tárolási módok segíthetnek az áram kereslete és kínálata közötti egyensúly megteremtésében. Az alternatív energia felhasználása főként a jómódú országokban terjed, ám az alacsony jövedelmű, elsősorban afrikai országok lemaradásban vannak. Ezért a technológiai olcsóbbá válása nem ad garanciát arra, hogy ezek is átálljanak az újdonság használatára. Ehhez többlet finanszírozási forrásra van szükség.
Az elektromos átállás, főként az akkumulátorok használata számos alapvető nyersanyagot (nikkel, réz,kobalt, lítium és ritka fémek) igényel. További kutatásokra van szükség ezek újrahasznosításának biztosításához. Elsősorban a politika feladata, hogy a fosszilis energiahordozóktól függő közösségek, munkavállalók és vállalatok megtalálják a helyüket az új energiaellátási rendszerben is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
