17,8 milliárd forint: 1 Ferrari 330 LM / 250 GTO
A hatvanas évek legendás versenyautói, vagyis ebben az esetben a Ferrari 250 GTO szériái stabil befektetésnek számítanak, bár túlzás lenne azt állítani, hogy az utóbbi húsz évben bárki olcsón vett volna egyet. Összesen 36+3 készült, az eredeti prototípus már 1964-ben teljesen megsemmisült, ez a hibátlan és akkor átépített 330 LM / 250 GTO 1962-ből pedig 2023-ban majdnem 18 milliárd forintot ér.
Minden idők legmagasabb autós árverési eredményét a tavaly májusban érte el az 1955-ös Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe. Mai árfolyamon csupán 49 milliárd forint volt a versenyautó, melyből összesen kettő készült. Ezt ráadásul egyenesen a Mercedes-Benz Múzeumból adták el.
Van olyan pletyka, mely szerint 2012-ben egy privát tranzakció keretein belül az 5111GT-alvázszámú Ferrari 250 GTO 52 millió dollárért cserélt gazdát, illetve azt is tudjuk, hogy 2016-ban az angol Telacrest Ferrari-specialista majdnem 57 millió dollárért hirdette a 3387GT-számon nyilvántartott példányt. Ám árverésen, sikeres eladást követően az itt látható 3765LM állhat a dobogó második fokára, hiszen valaki $51,705,000-nél érezte, hogy csattanhat a kalapács.
Hogy miért ér ötmilliárd forinttal többet ez a Ferrari, mint amennyit az állam fizet a BKK éves költségvetésébe, arról Jakusovszky Kristóf kollégám írt egy kiváló cikket, melyben minden részletet megtalálhattok.
A kulcsszavak: Scuderia Ferrari, 4.0-litre, Le Mans 24, Nürburgring 1000. Ha pedig ez soknak tűnik, még mindig gyűjthetsz egy 250 SWB-re. Azt említettem, hogy húsz éve még tízmillió dollárért is adtak 250 GTO-t? Mára 40-52 millió az átlag, úgyhogy az akkori befektetések erősen inflációállónak bizonyultak.