17,8 milliárd forint: 1 Ferrari 330 LM / 250 GTO
A hatvanas évek legendás versenyautói, vagyis ebben az esetben a Ferrari 250 GTO szériái stabil befektetésnek számítanak, bár túlzás lenne azt állítani, hogy az utóbbi húsz évben bárki olcsón vett volna egyet. Összesen 36+3 készült, az eredeti prototípus már 1964-ben teljesen megsemmisült, ez a hibátlan és akkor átépített 330 LM / 250 GTO 1962-ből pedig 2023-ban majdnem 18 milliárd forintot ér.

Minden idők legmagasabb autós árverési eredményét a tavaly májusban érte el az 1955-ös Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe. Mai árfolyamon csupán 49 milliárd forint volt a versenyautó, melyből összesen kettő készült. Ezt ráadásul egyenesen a Mercedes-Benz Múzeumból adták el.
Van olyan pletyka, mely szerint 2012-ben egy privát tranzakció keretein belül az 5111GT-alvázszámú Ferrari 250 GTO 52 millió dollárért cserélt gazdát, illetve azt is tudjuk, hogy 2016-ban az angol Telacrest Ferrari-specialista majdnem 57 millió dollárért hirdette a 3387GT-számon nyilvántartott példányt. Ám árverésen, sikeres eladást követően az itt látható 3765LM állhat a dobogó második fokára, hiszen valaki $51,705,000-nél érezte, hogy csattanhat a kalapács.
Hogy miért ér ötmilliárd forinttal többet ez a Ferrari, mint amennyit az állam fizet a BKK éves költségvetésébe, arról Jakusovszky Kristóf kollégám írt egy kiváló cikket, melyben minden részletet megtalálhattok.
Kortalan tökéletesség: egy csodás Ferrari útja az aukcióig
Történelmi pillanat: gyárilag négyliteres Ferrari 250 GTO / 330 LM kerül kalapács alá. Megdőlhet a rekord?
A kulcsszavak: Scuderia Ferrari, 4.0-litre, Le Mans 24, Nürburgring 1000. Ha pedig ez soknak tűnik, még mindig gyűjthetsz egy 250 SWB-re. Azt említettem, hogy húsz éve még tízmillió dollárért is adtak 250 GTO-t? Mára 40-52 millió az átlag, úgyhogy az akkori befektetések erősen inflációállónak bizonyultak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
