Bár a klasszikus szedán kihalóban lévő faj, a Toyota még hisz benne, és úgy tűnik, hogy valós vásárlói igény is van rá: tavaly közel 670 ezer Camry-t adtak el, pedig nem is forgalmazzák mindenhol.
Az első Camry-t 43 éve, 1980-ban mutatták be, akkor még Celica Camry néven, most pedig megérkezett az új generáció. Legalábbis a Toyota így hivatkozik rá, de igazából egy erős faceliftről van szó: az új változat ugyanarra a TNGA-K platformra épül, mint az elődje.
Mivel a Toyotánál a kiszámítható fejlődésben hisznek, a Camry sem lépett nagyot előre, inkább csak finomítottak rajta. A Camry elsődleges piaca az Egyesült Államok, főleg az ottani igényeket vették figyelembe. Sőt, az új modellt ott tervezték és a gyártás is a tengerentúlon zajlik majd.
A Camry külsejét átrajzolták, így már jobban illik a márka jelenlegi arculatába. Szűkebbek lettek a lámpák, hangsúlyosabbra tervezték az első lökhárítót. A hátsó rész is megújult, de kicsit zavarosnak tűnik. Összességében a külső visszafogott, megmaradtak a jellemző arányai, épp csak annyira nyúltak hozzá, hogy jól képviselje a márka jelenlegi formanyelvét.
Belül is az látszik, hogy a kifutó modellt fejlesztették tovább. A műszerfal alakja hasonló maradt, miközben minden részlet fejlődött. Az utastér jóval barátságosabb, letisztultabb benyomást kelt, mint az elődé. Megújultak az ülések is, a márka szerint kényelmesebbek lettek, amit másfajta keménységű és alakú töméssel értek el.
A Camry csak hibrid hajtással lesz elérhető, teljesen elektromos változat nem készül. A rendszer egy 2,5 literes, négyhengeres szívómotorból, egy eCVT-nek váltóból (ami igazából nem CVT) és elektromotorokból áll.
Az elsőkerekes változatba két elektromos motort szerelnek, a rendszerteljesítménye 225 lóerő lesz, míg az összkerekes verzióba három motor kerül, és a rendszerteljesítménye is több, 232 lóerő lesz. Utóbbinál a harmadik motort a hátsó tengelyhez építik be, így nincs szükség mechanikai kapcsolatra az első és a hátsó hajtás között.
Újragondolták a futóművet és fékrendszert: azt mondják, hogy komfortosabb és a kiszámíthatóbb lett az új Camry. Természetesen minden jelenleg elérhető biztonsági rendszert megkap a következő modell: radaros tempomat, vészfék-asszisztens, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is elérhető lesz, de nem minden fér bele az alapárba.
A Camry-t egyelőre csak Egyesült Államoknak szánják, arról nem beszéltek, hogy Európa is kap-e majd belőle. Az első példányokra sokat kell majd várni: azt mondják, hogy az első Camry-k 2025-ben jönnek. Árakról egyelőre nem beszéltek, de talán még korai is lenne, 2025 messze van.
Forrás: Toyota