
Az első magyar felségjelzésű Leopard 2A7HU december 5-én érkezett meg Magyarországra, amely a NATO-nak felajánlott nehézdandár része lesz. A Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program fontos részeként hazánk 44 darabot vásárolt a világ legmodernebb harckocsijából. Az elkövetkező napokban az új harckocsiból várhatóan megérkezik az első öt példány. A Magyar Honvédség új Leopard 2A7HU típusú tankjai a tatai Klapka György 1. Páncélosdandárhoz kerülnek majd. A Leopardok mellett Leguan hídvetők, műszaki mentő harcjárművek is érkeznek az országba. A teljes flottát 2025-re kapja meg a honvédség.
A harckocsit kimondottan a Magyar Honvédség igényeinek megfelelően gyártották a Krauss-Maffei Wegmann (KMW) cég németországi üzemeiben, a Leopard 2A7+ harckocsi változataként – erre utal a HU jelzés. A Leopardokkal a Magyar Honvédség komoly képességhez jut. Elsőként a 2A4HU típus 12 darabja került az MH Klapka György 1. Páncélosdandárhoz, amelyeket lízingel a Honvédség, beszerzésük tudatosan már a hetesek használatára történő felkészülés jegyében történt.
Az Észak-atlanti Szerződés Szervezetének (NATO) felépítésében a 44 darab Leopard 2A7HU egy zászlóalj méretű alegységet jelent majd. A modern harckocsiknak, a professzionálisan kiképzett és alkalmazott harckocsi-alegységeknek komoly szerepe van a szárazföldi hadműveletek sikeres megvívásában. Hazánk földrajzi adottságai és hadseregének területvédelmi, védekező alaprendeltetése miatt megfelelő gyalogsági és tüzérségi támogatással a tankok feltétlenül szükséges részei a Magyar Honvédség arzenáljának.
A magyar Leopard páncélteste 7,7 méter hosszú, előrefordított löveggel a harckocsi hosszúsága 10,97 méter. A szélessége kiegészítő páncélzat nélkül 3,76 méter, magassága pedig 3,03 méter. A Leopard 2A7HU harckocsi tűzerejéről egy L55A1 típusú, L55 űrméret hosszúságú, 120 milliméter űrméretű, Rheinmetall harckocsiágyú gondoskodik. A továbbfejlesztett L55A1 harckocsiágyú akár már 5000 méter távolságon is biztosítja az ellenséges célok hatékony leküzdését. A harckocsi rendelkezik továbbá egy 7,62 milliméteres párhuzamosított géppuskával, egy 12,7 milliméteres távvezérelt géppuskával, valamint 16 darab 76 milliméteres ködgránátvetővel, amelyek repeszgránátok kilövésére is alkalmasak. A harckocsi előkészítés nélkül képes 1,2 méter mélységű vízi átkelésre; előkészítéssel 2,25 méter mély gázlón, valamint négyméter mélységű víz alatt is képes átkelni.
A harckocsi ágyújához többféle páncéltörő és többcélú, valamint két különböző típusú lőtéri gránátot szerzett be a Magyar Honvédség. A Leopard 2A7HU harckocsi páncélvédelméről kompozit merőleges síklemez és döntött előtétpáncél gondoskodik. A lakott területeken vívott harc sikere érdekében a harckocsihoz egy úgynevezett 360 fokos kiegészítő páncélzatot fejlesztettek ki. A kiegészítő páncél igény szerint fel- és leszerelhető, és a beépített környezetben biztosítja a nagyobb védelmet a páncéltörő fegyverekkel szemben.
A harckocsi kezelőszemélyzete négy fő: parancsnok, irányzó, töltőkezelő és a harckocsivezető. A páncéltestben elöl, a hagyományos középső pozíció helyett jobb oldalon foglal helyet a harckocsivezető, mivel a páncéltest bal oldalán egy kiegészítő lőszertárolót alakítottak ki. A toronyban három fő számára található hely. A torony jobb oldalán, egymás előtt foglal helyet az irányzó (elöl), mögötte (felette) pedig a parancsnok. A torony bal oldalán a töltőkezelő helye található.
Mindeközben a zalaegerszegi Rheinmetall gyárban megkezdődött a Magyar Honvédség és az ukrán hadsereg KF 41 Lynx (Hiúz) lövészpáncélosainak az összeszerelése is. A Magyar Honvédség 218 darabot rendelt a típusból, de azt egyelőre nem lehet tudni, hogy az ukránok hány darabot vásárolnak. Az viszont bizonyos, hogy az ukrán hadsereg első tíz Hiúz lövészpáncélosa Magyarországon készül.
(via: honvedelem.hu)

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Ütős újdonsággal csapna oda a Teslának a Volkswagen
Uberes robotaxi lehet az ID. Buzzból.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
