Akkumulátor-csereállomásokkal kísérletezik a Stellantis
Az elektromos autók limitált hatótávja és - egyébként egyre alacsonyabb - töltési ideje még mindig sok embert visszatart a vásárlás gondolatától. Erre remek alternatívának tűnik egy olyan rendszer, amely nem feltölti a lemerült villanyautó akkumulátorát, hanem egyszerűen kicseréli azt egy töltöttre.
Ezzel a gondolattal már sok gyártó eljátszott és koncepciók is születtek. Sőt, a kínai Niónak a saját hazájában már több mint 1300 csereállomása működik. Most a Stellantis is belevág a projektbe. Eleinte az új, elektromos Fiat 500-ast fogják úgy kialakítani, hogy alkalmas legyen a rendszer használatára. Később, ha minden klappol, akkor a konszern többi márkájánál is bevezethetik a megoldást.
A cél eléréséhez egy olyan platformra van szükség, amelyből alulról ki/beemelhető, és gyorsan fel/lecsatlakoztatható egy akkumulátor. Az autós elvileg csak behajt az állomásokra, egy telefonos applikáción keresztül megigényli a cserét és egy gép elvégzi azt. A tervek szerint nagyjából 5 perc után mehet tovább az autós, így annyi időt venne igénybe a töltés, mint egy hagyományos autónál a tankolás.
A Stellantis a San Franciscó-i Ample nevű vállalattal közösen vág bele a projektbe, és az első állomást Spanyolországba, azon belül is Madridba telepítik majd 2024-ben. Elvileg három nap alatt üzembehelyezhető egy ilyen állomás, amely ha beváltja a hozzá fűzött reményeket, akkor a vállalat Európában és Amerikában is elkezdené telepíteni őket.
Forrás: Autocar