A Dacia vezeti a romániai újautó-eladási listákat, mind a hagyományos autók, mind a teljesen elektromos meghajtásúak kategóriájában. Csakhogy jövőre megszűnik a roncsautó-program, amit rettegve várnak a kereskedők.
A Dacia értékesítette a legtöbb autót 2023 januárja és novembere között Romániában, összesen 42 706 autóval.
Második a Renault közel 14 ezer, a harmadik a Toyota 10,6 ezer, a negyedik a Volkswagen több mint tízezer, az ötödik a Skoda 9,6 ezer, a hatodik a Ford 9,3 ezer autóval – idézte a kolozsvári központú magyar nyelvű hírportál, a Maszol.ro a friss statisztikai adatokat az Agerpres alapján.

A benzines autók piaci részesedése az új autókon belül 2,1 százalékkal 63 százalékra csökkent 2022 első 11 hónapjához képest. A dízelek piaci részesedése 1,2 százalékkal 12,8 százalékra zsugorodott. A környezetkímélő - köztük elektromos - autók piaci részesedése az idei első 11 hónapban elérte a 24,1 százalékot, miután 35 százalékkal nőtt az értékesítésük. Utóbbi kategórián belül az akkumulátoros elektromos autókból 50,4, a konnektorból tölthető hibridekből 44,7, a hagyományos hibridekből 24,1 százalékkal adtak el többet.
A Spring a toplista élén
A száz százalékban elektromos modellek közül a Dacia Spring volt a legkelendőbb idén január és augusztus között. Ebből a modellből 6365 darabot értékesítettek, ami 26,6 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

A román villanyautó-rangsorban a Tesla Model Y a második és a Model 3 a harmadik. A legnépszerűbb plug-in hibridek értékesítési listáját a Ford Kuga vezeti 682 darabbal. Ezt a Toyota RAV4 és a Hyundai Tucson követi. A hibridek listáján három Toyota, a Corolla, a C-HR és Yaris áll az élen, amelyek eladásai jelentősen nőttek.
A szép eredményeket azonban várhatóan csalódást keltő jövő év követi
A román költségvetés ramaty állapota miatt a bukaresti kormány 2024-ben drasztikusan visszavágja a két roncsautó programot. Az elektromos járművek elterjedésének támogatására kitalált akció keretében az eddigi 11 ezer euróról (4,2 millió forintról) 2 ezerre (760 ezer forint) csökken az állam által nyújtott maximális támogatás értéke. Azok, akik a roncsautó programban adnak le egy használt járművet, a korábbi 7 ezer lej (532 ezer forint) helyett csak 3500 lej (266 ezer forint) támogatást kapnak jövőre, kettő után pedig 10 ezer lej (764 ezer forint) helyett 5 ezret (380 ezer forint).
Az autókereskedők jövőre 80 ezer új autó értékesítésére számítanak, ami drasztikus visszaesés lenne az idei várható 145 ezerhez képes.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
