Aztán 550 lóerős bakancs-Micrát láttál-e már?
Az autótuningban az a csodálatos, hogy mindenki úgy csinálja, ahogy csak szeretné vagy ahogy a pénztárcája engedi. Viszont kis pénzből is lehet egészen őrületes dolgot építeni, erre bizonyíték ez az 550 lóerős Nissan Micra Ausztráliából.
Lassan kikopnak az utcákról a második generációs, K11 jelölésű Nissan Micrák, melyeket nálunk itthon bakancs-Micrának hívtak a formája miatt. Takarékos, megbízható és tartós kisautó hírében állt, csak hát a rozsda sok esetben túl erős ellenfélnek bizonyult.

Van aki mégis a szárnyai alá veszi valamilyen projekt kapcsán. Ilyen Sean Austin is, aki csupán 500 ausztrál dollárért, átszámítva 117 ezer forintért vette a Micráját. Elmondása szerint a gyári 1,3 literes motorral a kerekeken ők 60 lóerőt mértek. Ez csupán annak fényében nem kevés, hogy az egész autó alig 820 kiló. Sean elmondása szerint nagyon fürge volt gyári állapotában is, de azért nekiestek a tuningnak.
Eleinte kapott egy turbót a gyári motor, reszeltek a futóművön, becsövezték és kapott versenyüléseket. Később szereztek egy SR20 Nissan motort egy japán belpiacos Primerából. Ez egy 2 literes, négyhengeres motor, amire egy elég tisztes méretű turbót akasztottak. Módosították az üzemanyag- és kipufogórendszert, illetve átvettek egy hűtőradiátort egy Honda Civicből. Bár ez sem tűnik túl nagynak, Sean elmondása szerint megfelelő a motor hűtése.
Jelenleg az autó keréken mérve olyan 550 lóerő leadására képes, ami elképesztő szám annak fényében, hogy a módosítások után nagyjából 770 kiló lett az autó önálló tömege. Megkérdezték Seantól, hogy nem okoz-e gondot ilyen teljesítmény, ha az csak az első kerekeket tekeri, de szerinte ha az ember megtanulja kezelni az autót, akkor nem.
A projekt és az autó egyszerre kedves, nevetséges és félelmetes. Főleg annak fényében, hogy mennyibe került. Ugye az autónak volt egyszer egy szinte elhanyagolható vételára. Ám a komoly technika ellenére sem szállt el a végösszeg és megállt legfeljebb 20 ezer ausztrál dollárban, ami átszámolva 4,7 millió forint. Projektautós viszonylatban ez nem egy egetrengető összeg.
A Mirca már több pályán is bizonyította, hogy nem csak őrületesen erős, de gyors és stabil. A Közlekedési Hatóság emberei innen ne olvassanak tovább, mert infarktust kapnak: ez az autó ebben a formában részt vehet a közúti forgalomban. Legalábbis Ausztráliában. A queenslandi hatóságok megadták az engedélyeket a megfelelő építésnek hála, így Sean gyakran megy el autókázni gyerekével, aki imádja az átépített bakancs-Micrát.
Forrás: Carbuzz

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
