Prágában úgy látják, hogy a környezetbarát buszüzemet, elsősorban trolibuszokkal lehet fenntartani.
A prágai városvezetés még 2021-ben döntött úgy, hogy fél évszázad elteltével, újra trolibuszvonalakat építenek a cseh fővárosba. Másodikként a Nádraží Veleslavín és a Václav Havel Nemzetközi repülőtér közötti 59-es vonal készült el, amelyre duplacsuklós trolibuszokat kívántak beszerezni. A kiírt tendert végül tavaly februárban a lengyel Solaris Bus & Coach és a cseh Škoda Transportation konzorciuma nyerte meg a Solaris Trollino 24 típussal. Így ők szállíthatják le a 20 darab, duplacsuklós, 24,7 méter hosszú trolibuszokat.

Az első két új duplacsuklós troli még tavaly novemberben megérkezett a prágai közlekedési vállalathoz, vagyis a Dopravní podnik hlavního města Prahyhoz, azaz a DPP-hez. A Trollino 24-eseknek a forgalomba álláshoz egy engedélyezési eljáráson kell átesniük. Ez két részből áll: az elsőben a trolik utasok nélkül végzik a tesztfutásaikat, amit már tavaly decemberben teljesítettek a Trollinók. A második 15 000 kilométeres próbát már utasokkal kell teljesíteniük, amelyet ezekben napokban kezdtek meg a buszok, az elsőként épült 58-as vonalon. Mivel az első tesztek sikeresek voltak így a Solaris megkezdte a maradék 18 duplacsuklós troli leszállítását, amelyeknek február elejére kell a cseh fővárosba érkezni. Ekkora elkészül az 59-es, repülőtéri Expressz viszonylat teljes infrastruktúrája is és ha minden jól megy, akkor ez év tavaszán a prágaiak birtokba vehetik a duplacsuklós trolikat.
Az 59-es viszonylat egyébként 11,6 kilométer hosszú, amelynek körülbelül az ötven százaléka felett van felsővezeték, a többi szakaszon önjáró üzemódban közlekedhetnek majd a buszok, amelyek körülbelül tíz kilométert tudnak így megtenni. A járművek egyébként a felsővezetékes szakasz alatt és a végállomásokon is tudják tölteni az akkucsomagjaikat. A 24,7 méter hosszú Trollinók 180 fő befogadására képesek és teljes terheléssel 38 tonnát nyomnak.
Az 58-as és az 59-es vonal megépítésével, valamint az új járművek forgalomba állásával, a troli építési láz még nem fejeződik be Prágában. A második körben újabb hét, majd a harmadikban még hét, az utolsó körben pedig újabb hat trolivonal épülhet a cseh fővárosban. Így a következő néhány évben összesen húsz új trolivonalat terveznek átadni a csehek. Aneta Řehková, DPP szóvivő szerint, azért döntöttek a trolivonalak építése mellett, mert a cég elkötelezett a környezetbarát, nullemissziós buszok üzemeltetésével kapcsolatban. Ezért azt tervezik, hogy 2030-ra már csak a külvárosi vonalakon közlekedtetnek majd dízel buszokat. Az akkumulátoros elektromos buszokkal sok a hatótáv probléma és ezeknek a többtonnás akkucsomagokat is cipelniük kell. Az ilyen járműveket ezért jelenleg csak óriási kompromisszumokkal tudják üzemeltetni. Bár a DPP is használ akkumulátoros elektromos buszokat, de azok is használhatják a már kiépített troli- és villamos infrastruktúrát, de ettől függetlenül egyelőre nem tervezik az akkucsomagos elektromos buszok beszerzését.
Nem szeretnénk bezzeg Prágázni, de ezek után szinte hihetetlen, hogy a viszonylag sűrű budapesti trolihálózat fejlesztése helyett, a mi fővárosunk is a többtonnás akkupakkokat cipelő elektromos buszokban látja a jövőt. Pedig Budapestnek minden adottsága meg lenne ahhoz, hogy kis befektetéssel környezetbarát, nullemissziós trolibuszokat közlekedtessen, kizárva az akksis buszok hátrányait.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
