Megérkezett a legújabb magyar elektromos busz
A Kravtexnél ahelyett, hogy egy kínai típust címkéztek volna magyarrá, inkább önállóan kifejlesztettek egy új villanybusz típust.
Elhagyta a gyárkaput a Kravtex-Kühne Csoport első, száz százalékban elektromos meghajtású autóbusza, a vadonatúj Credobus Electronell. A Rábaringen tartott első dinamikus teszt a mosonmagyaróvári és győri dolgozók több mint két éves alkotó munkájának eredménye, amely egy korszakhatár a Credobus számára.
A Kravtex-Kühne Csoport több mint 1,1 milliárd forint értékű projektjében, (amelyből 400 millió forint állami támogatás) európai összehasonlításban is a legkönnyebb és leghatékonyabb elektromos buszcsalád jött létre. A 1,5 - 3 tonnával könnyebb buszokat azonos hatótáv eléréséhez 25 százalékkal kevesebb akkumulátorral kell felszerelni. Ez a szóló busz esetén négy helyett három akkumlátorcsomagot jelent. A képlet egyszerű: ultrakönnyű konstrukció, kevesebb akkumulátor, minimális energiafelhasználás.
A Credobus az elmúlt két évben Magyarországon egyedülálló e-mobilitási kompetenciákat épített ki. A generálpartner nélküli fejlesztésnek köszönhetően az Electronell a leginnovatívabb, és messze a legmagasabb magyar hozzáadott értékű elektromos járműcsalád. Nemcsak a váz és az összeszerelés hazai: a fő rendszerelemek kiválasztása és adaptálása, valamint a kiemelt rendszerintegrációs- és szoftverfejlesztési feladatok is Magyarországon valósultak meg. Az Electronell modellek a Credobus saját erősáramú elosztójával (HVBOX), hajtásvezérlő szoftverével, valamint passzív hűtési rendszerével készülnek.
A Credobus kizárólag bizonyított, prémium minőségű, és többségében európai márkájú komponenseket használ fel elektromos autóbuszai megépítéséhez. Az Akasol (Borgwarner) akkumulátorcsomag, a VOITH VEDS hajtásrendszer, valamint az Eberspächer, Knorr-Bremse, ZF és DANA gyártmányú segédüzemi rendszerek mind a hosszú élettartamot, és a dízelüzemnél megszokott megbízhatóságot szolgálják.
A most megkezdett, utasok nélküli gyártásközi futáspróbák és dinamikus vizsgálatok a következő időszakban folyamatosan zajlanak Győrben és a környező településeken - kis szerencsével bárki találkozhat az első Electronellel. A néhány hónapos tesztfolyamatot követően az Electronell 12 készen fog állni a szériagyártásra, és még idén követi a csuklós Electronell 18.