Az alapból 603, a csúcsverzióját tekintve pedig akár 905 lóerős ötajtós Lotus Emeya már túl van a sarkköri tesztelésén is.
Az egész Geely vállalatcsoport egyik csúcstermékeként az Emeya a már kapható Eletre SUV közvetlen rokona.
A Porsche Taycan és a magasabb teljesítményű Tesla Model S és Lucid Air ellen küldi a Geely, miközben más márkákkal is megcélozza a nyugati piacokat.
Mit szól ehhez a szintén a Geely-táborban játszó Polestar? Egyelőre semmit.
A hároméves fejlesztési program 15 országban járt, köztük Finnországban is, ahol a külső hőmérséklet -25 volt, a kamrában pedig -40-ig tesztelték az elektromos hajtást.
Német rendszám, de a prototípusok jártak Mongóliában, Angliában, Olaszországban és a Közel-Keleten is.
Tíz évvel ezelőtt ki hitte volna, hogy erre mozdul a Lotus stratégiája?
Finnország mellett Svédországot is kedvelik az autógyártók, néha pedig Norvégiában is tesztelnek, hiába drágább.
Gavan Kershaw felel a dinamikus beállításokért, ami jó hír, hiszen ő 1988 óta dolgozik a Lotusnál.
Adaptív légrugós felfüggesztés és egyedi fejlesztésű Pirelli téligumik segítik a villanyautó tapadását még a legnehezebb körülmények között is.
A kétmotoros Emeya 2,8 másodperc alatt ugrik százra, és biztos, hogy a nyomatékelosztással is sokat játszik majd a Lotus hajtáslánca.
Miközben a futómű másodpercenként ezerszer cserél információt, az aerodinamikát aktív hűtőrács, diffúzor és hátsó szárny is javítja.
A Lotus egy ideje már szeretne a Porschéval versenyezni, a kínai befektetés pedig meghozhatja eredményét.
Valószínűleg képes lesz majd a hátsó abroncsok módszeres megsemmisítésére.
102 kWh,az alacsonyan elhelyezett akkumulátor kapacitása, 350 kW-os gyorstöltési képességgel.
Ezzel a dizájnnal nem is vitatkoznék.
Jó móka lehetett a fagyban. Persze komoly munka is ez, de tudjuk, hogy megy az ilyesmi.
Az ismert viccel ellentétben ezzel már nem lesznek elektromos problémák. Elvileg.
2024-ben gyártásba kerül, a Lotus pedig 2028-ra szeretne teljesen elektromos márkává válni. Közben hasonló tervekkel támad majd a Jaguar is...