Nincs több Recharge, a Volvo átnevezi modelljeit
A Volvo szerint eljött az egyszerűsítés ideje, így az XC40 Recharge és a C40 Recharge elektromos modelljei innentől EX40 és EC40 néven folytatják karrierjüket, miközben a plug-in hibridek egyszerűen T6 és T8 márkajelzést kapnak a teljesítményük függvényében.
Ezzel persze nincs vége, mivel a belépő EX30 crossover, az XC90-et váltó EX90 SUV és a luxus kisbusz EM90 mellett megmarad a benzines XC40 is, miközben a Volvo 2023-ban már 16 százalékra emelte tisztán elektromos eladásait, a görbe pedig csak meredekebb lesz az idei évtől.
Jó hír még, hogy a Performance csomaggal az EX40 és az EC40 Twin Motor 25 kW extra teljesítménnyel elérheti a 435 lóerős maximumot is, ami szoftveresen már a most vásárolt elektromos Volvókban is aktiválható lesz.
Akinek 325 kW sem elég két motorral, a gengszter életérzés jegyében választhatja a Black Edition verziókat is Onyx fekete fényezéssel, fekete logókkal, hasonlóen lakkfekete 20-colos felnikkel és szénszürke belső kárpitozással.
Hatótáv szempontjából az ígéret az EC40 esetében továbbra is 583 kilométer, míg az EX40 576 km után kér hosszabb megállót, a WLTP szerint.
És ha már az imádott WLTP, a Volvo módosított benzinmotorjai működésén is, így a B5 lágy hibrid hajtáslánccal az XC60 négy, az XC90 pedig két százalékkal fogyaszthat kevesebbet, amíg még gyártásban maradhat.