Gyengébb, de nagyobb hatótávú BMW iX2 érkezik
Néhány hónapja mi is megírtuk, hogy megjelent a BMW X2 elektromos változata, az iX2. Eleinte csak egy elég erős, kétmotoros kivitelben volt elérhető, ám most érkezik hozzá egy gyengébb, nagyobb hatótávú változat is.
A BMW iX2 bevezetését az eDrive30 nevezetű kivitellel kezdték el. Ebben tengelyenként egy villanymotor dolgozik és a rendszer összesen 313 lóerő és 494 Nm nyomaték leadására képes. Ez nem semmi egy ekkora autótól, nem csoda, hogy a 0-100-as gyorsulást is letudja 5,6 másodperc alatt, míg a végsebességét 180 km/h-ban limitálták. Ilyen teljesítményadatok mellett a nettó 64,8 kWh kapacitású akkumulátorral 417 és 449 km közötti hatótávot ígér hozzá a gyártó.
Ha neked nagyon tetszik az elektromos iX2, de nincs szükséged ilyen teljesítményre, akkor van egy jó hírem. Hamarosan ugyanis érkezik a gyengébb, de nagyobb hatótávú eDrive20 elnevezésű modell. Ebben elengedik a hátsó villanymotort, kizárólag előre kerül egy 204 lóerőt és 250 Nm nyomatékod tudó darab, amivel 8,6 másodpercre nő a 0-100-as sprint. Az átlag hétköznapi közlekedésben még ez is egy jó érték, ám fontosabb, hogy 439-478 kilométerre emelkedik az elméleti hatótáv úgy, hogy az akkumulátorcsomag maradt ugyanaz a 64,8 kWh-s egység.
Ennek a kivitelnek már csak 170 km/h-ban korlátozták a végsebességét, viszont a fogyasztása megáll 100 kilométerenként olyan 15,3-16,9 kWh-ban. 11 kW-tos töltőn elvileg 6,5 óra alatt teljesen fel lehet tölteni nulláról, míg 22 kW-tos egységen ennek az időnek a fele is elég. Ha találunk olyan DC töltőt, mely képes 130 kW-tal tölteni, abban az esetben akár fél óra alatt megfújtatjuk az akkumulátort 10-ről 80 százalékra.
Jelenleg az iX2 eDrive30 indulóára szűk 23,7 millió forint, ennél várhatóan olcsóbb lesz az eDrive20, de pontos számok egyelőre nincsenek. Annyit már lehet tudni, hogy az elektromos iX2-ket a BMW egyik németországi gyárában, Regensburgban építik majd és az új kivitel várhatóan márciustól lesz elérhető az európai piacon.
Forrás: Carbuzz