Csinos lett a legkisebb Rivian villanyautó, az R3
A Rivian eddigi típusai nem tartoztak az olcsó és apró villanyautók közé: az R1T és az R1S is hatalmas, erős, és ennek megfelelően igen drága szerkezet. Most azonban úgy tűnik, hogy az amerikai gyártó lefelé bővíti a palettáját: bemutatták az R1S-nél kisebb SUV-t, vagyis az R2-t, illetve az annál is szerényebb méretű R3-at is.
A Rivian R3 üdítően egyszerű, de remek arányú, SUV-szerű autó, de a formájában van egy kicsi a klasszikus kompaktokból. A dizájn a márka többi autójához hasonlóan szögletes, amit szépen ívélő felületek tesznek barátságosabbá.
A határozott élek is megmaradtak, illetve az orr is teljesen olyan, mint az eddigi modelleknél. Utóbbi azt jelenti, hogy az orr teljes szélességében végigfut egy hatalmas LED-csík, amit két kisebb, függőleges ovál tagol három részre.
Hátul nagyon jól mutat a süllyesztett, óriási lámpa, de a gigantikus felirat talán már túlzás. A négyágú, rendkívül egyszerű felnik, a kevés vonal és a hibátlan arányok egy végtelenül letisztult, mégis könnyen megjegyezhető formájú autót adnak ki. Néhány szögből még a Renault 5-öt is bele lehet látni.
A belső remekül harmonizál a külsővel, hiszen nagyon egyszerű formák adják a dizájn alapját. A skandináv enteriőr unalmasnak semmiképp nem nevezhető, letisztultnak és elegánsnak annál inkább. A minimalista beltérben igyekeztek minden zavaró részletet elrejteni, de gondoltak a praktikumra is: rengeteg a különböző tároló.
Az R3-ból készítenek egy sportos változatot is: az R3X morcosabb külső kiegészítőkkel érkezik majd, és valószínűleg erősebb is lesz a sima R3-nál. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a belső is sportosabb lesz: az ülések például úgy néznek ki, mintha régi versenyautókból származnának.
A R3-mal kapcsolatban konkrét technikai részleteket még nem közölt a Rivian, így nem tudjuk, hogy milyen erős lesz, mekkora kapacitású akku kerül bele, illetve mekkora hatótávot tud majd.
Az árát se ismerjük, azonban jó kiindulópont, hogy a nagyobb R2 ára 45 ezer dollár, azaz nagyjából 16 millió forint lesz, így a kisebb R3 esetén ennél alacsonyabb árra lehet számítani. Az R2 a tervek szerint 2026 első felében érkezik Európába, az R3 pedig valamivel később, de azt még nem árulták el, hogy pontosan mikor.
Forrás: Rivian