A robotpilóták nem nyújtottak meggyőző teljesítményt.
„Gyenge” minősítést kapott az amerikai Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) közlekedésbiztonsági szervezet tesztjén a Tesla és számos más gyártó önvezető, illetve vezetéssegítő rendszere – derül ki a vizsgálat eredményeit összefoglaló Reuters-cikkből.

Az IIHS ezekkel a tesztekkel a biztosítótársaságoknak segít megalapozni a jövendő baleset-biztosítások feltételeit. A szervezet szakemberei a bekapcsolt önvezető rendszerek esetén bekövetkezett baleseteket vizsgálták. Nem találtak bizonyítékot arra, hogy ennek köszönhetően csökkent volna a balesetek száma.
David Harkey, az IIHS elnöke azt mondta a Reutersnek, hogy kiterjedt összehasonlítások alapján fogalmazták meg állításukat. Ezzel szemben vannak bizonyítékok arra, hogy a "butább" vezetéstámogató megoldások eredményesek. Például az automatikus vészfékezés felére csökkenti a ráfutásos baleseteket és 30 százalékkal mérsékli a gyalogosgázolásokat.
Ezek a megállapítások éles ellentétben vannak Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója kijelentésével, miszerint a Tesla Autopilot alkalmazása az amerikai átlaghoz tízszer, és egy átlagos Tesla irányításához képest ötször biztonságosabbá teszi a vezetést. A szövetségi hatóságok ezer olyan balesetet vizsgáltak, amelyek esetén működött az Autopilot. Az egyikben indított per március végén kezdődik Kaliforniában. A Tesla azzal védekezik, hogy nem a technológia hibás, hanem a vezetők, akik nem veszik komolyan, hogy az önvezető autó nem teljesen önvezető. A sofőrnek bármely pillanatban késznek kell lennie átvenni az autó felett az irányítást. A Tesla erre figyelmezteti is az Autopilot használóit.
Az ügyben nem is ezt vitatják a felperesek, hanem azt, hogy az autógyártó tisztában volt-e azzal, hogy az autósok hajlamosak teljesen magára hagyni az Autopilotot. Hivatkoznak egy házon belüli e-mailre, amelyben Jon McNeill az autógyártó korábbi elnöke arról számol be, hogy az önvezető rendszer annyira kényelmes, hogy nyugodtan e-mailezett, miközben a tesztelt Model X önmagát irányította.
A kérdés tehát az: lehet-e önvezető rendszerként reklámozni egy technológiát, amely állandó emberi felügyeletet igényel? A per eredménye adhat majd némi iránymutatást ezzel kapcsolatban.
Az IIHS vizsgálatai alapján csak a Lexus rendszere kapott elfogadható minősítést. Ezt a Toyota prémiummárkájának néhány autójába építették be. A friss vizsgálaton a GM, a Ford, a Hyundai, a Volvo, a Nissan, a BMW és a Mercedes rendszere sem tudott jobb eredményt elérni, mint a Tesláé.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
