Mostanában ha valaki igazi luxusautót akar, akkor nem préseli be magát egy olyan lapos és alacsony eszközbe, mint a Mercedes S-osztály vagy a i7-es BMW. Helyette vesz egy prémium kisbuszt, melyben ugyanazt a kényelmet és felszereltséget kapja, csak sokkal nagyobb térkínálat mellett. Ezt a piacot erősítik most a kínaiak, azon belül is a Zeekr egy egészen megdöbbentő új modellel.
Mercedes S-osztály: az autózás csúcsa
2021-ben ez a csúcs, az, aminél csak drágábbat találsz, jobbat nem. Itt van, amit a Mercedes 120 év alatt megtanult az autóról 5,3 méterbe sűrítve.
Terjednek a luxusbuszok a piacon. Nemrég elindult a Lexus LM és a Volvo is bejelentette már a kínai alapokon nyugvó EM90 prémium kisbuszt, de a Mercedes Vitonak is vannak elég magas felszereltségi szintjei. Ezekre viszont most mind rálicitál a kínai Zeekr, a 009 elnevezésű prémium kisbuszuk még fullosabb változatával, amit pletykák szerint Grandnak hívnak majd.
Egy elsuttogott bánzáj
Bár a nép a limuzinformával azonosítja a luxust, aki érti a csíziót, kisbuszt vesz. Kipróbáltuk a 50 milliós Lexust, ami már itthon is megvehető.

Sok technikai információt eddig nem közöltek, de az alap változat is 4,5 másodperc alatt futja a 0-100 sprintet, hiszen 544 villany lóerő dolgozik alatta. Hatalmas, 140 kWh-s akkumulátorával 822 kilométer a hatótáv (CLTC ciklus szerint.) A lényeg mégis a belső tér, mert az egészen elképesztő.
Kisbusz létére csak négy üléses, kettő elöl és kettő hátul. Utóbbi az igazán lényeges, mert ezek teljes értékű hűtött-fűtött, maszírozós bőrfotelek egyedi fejtámlával és széles tartományban állítható lábtartóval. A kettő között egy tisztes középkonzol kapott helyet, amelyből különböző digitális eszközök hajtogathatók ki. Ezekkel szabályozhatjuk az ablakokat (panorámatetőt is), a rolókat, az ülések funkcióit és valószínűleg azt a bődületesen nagy kijelzőt is, melyet az utas és a sofőrkabin elválasztásaként építettek be.
Ez egy átlagos nappaliban is impozáns TV lehetne, de a Zeekr kisbuszában szinte kitölti a teret és egészen biztos, hogy nem mindennapi élményt nyújt. Főleg, ha hozzávesszük a sokhangszórós hifi rendszert, ami a képek alapján még az utasok fejtámlájában is kapott hangsugárzókat. Olyan bagatell dolgokat talán már nem is érdemes megemlíteni, mint a kihajtható asztalok, tárolók, igényes betétek és minőségi kárpitok.
Ahogy a hajtásláncról, úgy az árról sem mondtak semmi konkrétumot. Egy posztot tettek nemrég közzé a Zeekrnél, amiben azt írták, hogy: milyen lenne, ha egy autóban két ülés érne 500 000 jüant? Ez átszámolva 25,4 millió forintnak felel meg. Ez nem hangzik soknak egy ilyen luxus buszért, de lehet, hogy tényleg az ülések kerülnek majd csak ennyibe. A hivatalos bemutató április 19-ére várható, akkor minden kiderül.
Forrás: Carscoops

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.

