Fordulatot tervez a önvezető taxizásban egy kínai cég.
Miközben Amerikában döcögősen megy a robotaxizás, a kínaiak nagyban szeretnének játszani. A személyszállítási alkalmazást fejlesztő kínai Didi Global és az ázsiai ország egyik ismert autógyártója, a Guangzhou Automobile Group (GAC) közös vállalkozással fejleszt önvezető taxikat – közölte a NikkeiAsia gazdasági és tőzsdei hírügynökség. A Didi és a GAC 50-50 százalékos tulajdonrésszel önálló vállalatot hozott létre erre a projektre. Az új cég neve Andi Technologies. Alig néhány hete, március végén alakult és a április elején kapta meg a hatósági működési engedélyt. A terv az, hogy már jövőre előállnak a robotaxikkal, mégpedig egyből több ezer darabot helyeznének forgalomba.
A GAC elektromos autókat gyártó ágazata Aion márkanév alatt hozza forgalomba modelljeit. Az autonóm üzemeléshez szükséges technológiát pedig a Didi szállítja. A járművek meghatározott korlátok között képesek lesznek az úgynevezett Level 4-es szintű önvezetésre, ami azt jelenti, hogy nincs szükség sofőrre az autóban, aki bármikor átveheti az automatától az irányítást. A jármű akár utasok nélkül is közlekedhet. A Didi közleménye szerint a GAC-cal azon dolgoznak, hogy felgyorsítsák az autonóm vezetés tömeges alkalmazását. Az utóbbi azt cég közölte, az együttműködésnek köszönhetően csökkenthetik a Level 4-es szintű önvezető járművek tömeggyártásának költségeit.
A címlapkép illusztráció.