Szó szerint új utakat keres a Daihatsu.
A Toyota többségi tulajdonában lévő Daihatsu, amely 2011 előtt 20 éven át Európában is jelen volt, az év végétől újrakezdi az új modellek fejlesztését – mondta egy sajtóbeszélgetésen Inoue Masahiro, a vállalat vezérigazgatója. A cégvezető korábban a Toyota latin-amerikai tevékenységét irányította, a miniautókat gyártó cég vezetését márciusban vette át.
A Daihatsu hírnevét súlyosan megtépázta, hogy tavaly kiderült: a korábbi cégvezetés több tucat modellnél meghamisította a törésteszteket. Ezek többségét a Toyota logója alatt értékesítették. Az új cégvezető most azt ígérte, hogy amint lezárják ezt az ügyet, várhatóan az év végétől visszatérnek a normális működéshez.
Első lépésként május elején újraindul a termelés az autógyártó oszakai üzemében. Ennek ellenére a botrány kirobbanása előtti 2022-es pénzügyi év termelésének kevesebb mint 80 százalékára térnek vissza. Megváltozik a szervezeti rend, a céget szorosabban ellenőrzi az anyavállalat. A fejlesztésben a következi kihívást a Japánban ismert kei carok elektromos változatainak fejlesztése jelenti.
A Toyota hazai eladásai februárban harmadával maradtak el az egy évvel korábbitól a Daihatsu gyárainak leállása miatt. A cég autóinak felét adja el a szigetországban, ami várhatóan nem fog növekedni, mert a japán társadalom elöregedése miatt a kei car-szegmensben nem bővül a kereslet.
Inoue beszámolója szerint a Daihatsu korábbi fő külföldi piaca, Délkelet-Ázsia – a cég Malajziában és Indonéziában gyárt autókat – meglehetősen éretté vált, ezért új vizekre eveznek. Afrika és Latin-Amerik aországait célozzák meg, ahol sok a keskeny út, amelyekre illenek a márka keskeny autói. A cégvezető nem zárta ki a helyi gyártást sem. (Forrás: Reuters)