Ha tíz évvel ezelőtt valaki azt mondta volna, hogy a Smart a Pekingi Autószalonon bemutatja négyszemélyes, Audi Q3 méretű villany-terepjáróját, arról azt hittem volna, hogy megbolondult. De 2024 van, a Smart már rég többről szól, mint a ForTwo és társai, szóval már meg sem lepődöm. Tehát itt van a Smart új koncepcióautója, a #5.
A Smart Concept #5 viszont nem az a fajta koncepcióautó, ami nem jut tovább a rajzasztaltól. Ugyanis még ez év második felében leleplezik a #5 végleges verzióját. De előtte a Concept #5-öt mutatták be.
A #5 elvileg a márka legnagyobb modellje lesz (a Smart #1 4,27 méter hosszú, a #3 4,4 m) viszont pontos számokat nem közöltek. Az újgenerációs Smartokhoz képest a #5 formája sokkal dobozosabb, viszont így is inkább a lekerekített ívek jellemzik. A koncepcióautónak terepjárós jelleget adtak, így terepgumikkal, tetőre szerelt fényhíddal, védőlemezzel és X-et formáló tetőcsomagtartóval láthatjuk - bár ezek nagy valószínűséggel nem lesznek rajta a végleges verzión.
Technikai hátteréről annyit tudni, hogy 800 voltos architektúrára épül, több mint 100 kWh-ás akkumulátort szerelnek bele, amivel hatótávja 550 kilométer felett van. 10 százalékról 80-ra pedig negyed óra alatt lehet feltölteni.
Viszont az autó terepjárósabb jellegét komolyan gondolhatják, nem csak a tervezők, hanem a pr-osztály is, az előbbi ugyanis öt vezetési módot ígér a változó útviszonyokhoz, az utóbbi pedig folyamatosan is hangsúlyozza, hogy a modell e„kalandvágyó” jellegét.
A beltere kimondottan érdekes, a koncepcióban meglépték a technokraták nedves álmát: a műszerfal technikailag csak kijelzőből áll, pontosan háromból. A sofőr előtt a digitális műszeregység van, középen az infotainment, majd még egy ugyanakkora kijelző az anyósülés előtt – az utóbbival elvileg rengeteg kényelmi funkciót lehet állítani.
A koncepcióautó négyszemélyes, bár valószínűleg a gyártásérett verzió ötszemélyes (is) lesz. Érdekes hogy az ülés fejtámlája hátul ovális körben világít és ez az alakzat az autó több pontján is megjelenik. És itt van még a koncepcióautók egyik kedvenc eleme, a hátsó öngyilkos ajtó.
A Smart, prémium közepes méretű, SUV kategóriába sorolja a #5-öt, amit élőben április 25-én fog bemutatni a Pekingi Autószalonon. Egyébként a Smart új autói Magyarországon jelenleg nem kaphatók, vagyis számíthatunk arra, hogy a #5 sem lesz elérhető hazánkban.