Nürburgring rekordra hajt a Lotus 2000 lóerős agymenése
A lényeg röviden:
- A Lotus a kanadai Multimatic közreműködésével elkészítette Evija nevű hipersportautójának durvább, versenypályákra fejlesztett változatát.
- Az Evija X majdnem 2000 lóerős, és agresszív aerodinamikai csomagot, karbon-kerámia fékeket és Pirelli pályagumikat kapott.
- Az Evija X tavaly októberben minden idők harmadik legjobb idejét érte el a Nürburgring Nordschleife nyomvonalán.
- A gyártó hamarosan újra próbálkozik.
A Lotus öt éve jelentette be Evija nevű elektromos hipersportautóját, melynek gyártása nemrég vette kezdetét Norfolkban. Hogy a világ jobban erre a fontos mérföldkőre koncentráljon, a legendás gyártó valami egészen különlegessel hívja fel magára a figyelmet.
Az Evija X-jelölésű változatát a kanadai Multimatic segítségével alkották meg azzal a céllal, hogy döbbenetesen jó időt fusson a Nürburgring legendás Nordschleife nyomvonalán. Az 1972 lóerős szörnyeteg agresszív aerodinamikai csomagot, karbon-kerámia fékeket és Pirelli pályagumikat kapott, de a felszín alatt a sorozatgyártású Evija alváza lapul.
Az Evija X tavaly, egy hűvös októberi napon már járt a Nürburgringen, ahol minden idők harmadik leggyorsabb idejét érte el a kissé nedves pályán. Bár a 6:24,047-es eredmény jelentősen elmarad a jelenlegi rekorder, a Porsche 919 Hybrid Evo 5 perc 19 másodperces legjobbjától, az összetett második Volkswagen ID R csak 19 másodperccel van az Evija előtt. Optimális körülmények között, száraz pályán ez a hátrány ledolgozhatónak tűnik. A gyártó már jelezte is: hamarosan újra próbálkozni fognak.
Fontos azonban kiemelni, hogy mind a Porsche 919 Hybrid Evo, mint a Volkswagen ID R kizárólag versenyautónak épült, miközben a Lotus Evija X egy utcai sportautón alapszik. Ebben a tekintetben az Evija X már most is rekorder.