Alapos frissítést kap a Putyin-limuzin
- Nyolc évvel a bemutatását követően felfrissítik az oroszok a luxuslimuzinjukat.
- Tavaly nem sokat, mindössze 113 darabot adtak el a horribilis árú Senatból.
- Putyin konvoja már idén megkapja a frissített limuzinokat, a polgári lakosság csak jövőre veheti meg a frissített típust.
- A frissített Senatot és a Komandant SUV-t a Toyota egykori szentpétervári üzemében fogják gyártani.
Immár tíz éve annak, hogy Vlagyimir Putyin bejelentette, hogy a Porsche közreműködésével egy teljesen új luxuslimuzint fejleszt ki az orosz autóipar. Az orosz járműkutató- és fejlesztő intézet (NAMI) által tervezett, a Rolls-Royce Phantomra nagyon hajazó formatervű, páncélozott luxuslimuzint a nagyközönség 2018-ban láthatta először Putyin beiktatási ceremóniáján. Az akkori ceremónián bemutatott Senat még egy kevésbé kidolgozott prototípusnak tűnt, amit a később lecseréltek a nullszéria példányaira.
A 2018-ban alapított Aurus Motors, az orosz luxuslimuzin alapjaira és a Porsche által tervezett moduláris felépítésű hajtásrendszerre alapozva egy teljes járműcsaládot szeretett volna létrehozni. Az első tervek szerint az Aurus egy teljes limuzincsaládot mutat be az állami szerveknek (Aurus Kortezs), 2021-ig. A rövid, polgári változat értékesítésének megkezdését is erre az évre datálták. Ekkor a tervek még arról szóltak, hogy az Aurus családhoz háromféle hajtás lesz rendelhető. Az első a sorban a hibrid, amelyhez egy, 4,4 literes, V8-as, kétturbós, 598 lóerős erőforrás tartozik, kilencfokozatú automata váltóval.
Ezzel a hibrid hajtással kezdték meg a sorozatgyártást, később érkezett volna a V12-es, 800 lóerő körüli és a 2,2-es sornégyes, 245 lóerős változat, mindkettő már hibrid rendszer nélkül. Az ötféle (limuzin, hosszított limuzin kétféle hosszban, SUV és kisbusz) karosszériaváltozat prototípusai mind elkészültek, azonban ezek sorozatgyártásba még nem kerültek. Igaz, tavaly bemutatták a sorozatgyártásra érett Aurus Komendant SUV-t, a típus már rendelhető, azonban ezekből jelenleg még csak néhány prototípus szolgál Putyin elnöki konvojában.

Az orosz állam az Aurus modellcsalád fejlesztésére 127 millió dollárt, azaz nagyjából 46 milliárd forintnyi rubelt költött. A fennmaradáshoz azonban újabb 140 millió dollárra volt szüksége a cégnek, ezért 2019 februárjában az orosz állam az egyesült arab emírségekbeli Tawazun Holdingnak adta el a cég 36 százalékát. A Tawazun a részvénycsomag fejében vállalta, hogy fedezi a továbbfejlesztést és a gyártóegység felszerszámozását, valamint értékesíti az Aurus modelleket a Közép- és Közel-Keleten.
A sorozatgyártás 2021-ben kezdődött a moszkvai üzemben. Ekkor a rövid Aurus Senat 598 lóerő teljesítményű hibrid hajtással szerelt változatának az ára 246 000 dollárról indult, ami körülbelül 86 millió forintnak felel meg. Az első teljes értékesítési éve az Aurus Motorsnak tavaly volt, a cég beszámolója szerint 2023-ban összesen 113 darab Aurus Senat talált gazdára. Ebben benne vannak az orosz állami szerveknek gyártott példányok és a Kim Dzsongunnak átadott ajándék Senat is.
Ilyen eredmények után az Aurus Motorsnál most úgy látták, hogy a bemutatkozás utáni nyolcadik évben ideje lesz a Senat faceliftjének. Mi sem adhatott jobb alkalmat arra, hogy a frissített Aurus Senatot, hasonlóan az elődmodell bemutatkozásához, Putyin beiktatási ceremóniája közben mutassák be. A beiktatáson készült videófelvételek tanúsága szerint az ötödik mandátumát megkezdő Putyin az első használója a frissített orosz limuzinnak.
Ami azonnal feltűnik a megújított Senaton az az, hogy új a korábbinál szélesebb, immár LED-mátrix technológiát alkalmazó lámpatesteket, új lökhárítót és új hűtőrácsot kapott a típus. Hátul már markánsabb változást hoz, hogy a régi kocka, a Rolls Phantoméra nagyon hajazó lámpatesteket szélesebbre cserélték, amelyeket összeköt egy krómcsík. A rendszámtábla mélyedése a frissített Senaton a csomagtartóról leköltözött a lökhárítóba. De így sem sikerült igazán egyedit alkotni, az új Senat hátulról nagyon emlékeztet a Bentley Flying Spurra.
A megújult Senatot továbbra is egyetlen hajtással, a fentebb már említett 598 lóerős hibrid rendszerrel fogják piacra dobni. Amihez egyetlen egy, a már szintén említett kilencfokozatú automata sebességváltó rendelhető. Kissé megújult a belső tér is, a NAMI által kifejlesztett MM típusú infotainment rendszert építik be az új Senatba, amelyhez egy 13 colos érintőképernyő is tartozik. A faceliftes Senatba hárommal több kamera kerül, amelyek közül egy immár a sofőrt is figyeli, és éjjellátó rendszert is kapott.
A megújult Senatokat elsőként Putyin konvoja kapja meg. A polgári változatok sorozatgyártását 2025 elejére tervezik a Toyota egykori szentpétervári gyárában. Ugyanitt még idén elkezdik az Aurus Komendant sorozatgyártását is. Arról viszont egyelőre semmit sem tudni, hogy mennyibe kerül majd a frissített Senat, illetve a Komandant.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
