- A teslások egy egyszerű trükkel gyorsabban fel tudják tölteni autójukat a nagy melegben
- Nem mindegyik Tesla Superchargernél működik a terv
- A trükk biztonságos, de a Tesla nem ajánlja
Számtalan házi praktika, trükk van az autókhoz, amikkel valami picit jobb lesz, viszont ilyenek nem csak belső égésű motoros autókhoz vannak. Az egyik kimondottan villanyautós, azon belül is inkább teslás trükk: ha egy vizes törölközővel körbetekerik a töltőfejet, akkor az autó nagy melegben tovább képes magas teljesítménnyel tölteni.
Another extreme wet rag supercharger test. Plugged in at 2% SoC - ramped up to 147kW as normal and thermal throttled at 34% down to 58kW. Slapped that room temperature soaking wet rag and it climbed back to 119kW where it hit the internal charge profile limit. Amazing! ⚡️ pic.twitter.com/0o6VGgdhc9
— Out of Spec Studios (@Out_of_Spec) August 31, 2020
A töltők melegben gyorsabban felforrósodnak, emiatt csökken a töltési teljesítmény, de ha egy vizes törölközővel becsavarják a töltőfejet (itt van egy szenzor, ami magasabb hőmérséklet esetén csökkenti a töltési teljesítményt), akkor az nem tud annyira felmelegedni, hogy veszítsen teljesítményéből.
A praktikát a Tesla töltőállomásain kezdték el használni, azon belül is a régebbi, V2 Superchargereken, ugyanis ezeknek nem aktívan hűtött a kábele. Ezáltal a V3-as töltőknél ez a trükk csaknem felesleges, kivétel, ha valaki Cybertruckot töltene, ugyanis a 800 voltos rendszerfeszültség miatt nagyobb töltési sebesség felvételére képes - ez pedig már túl tudja melegíteni a V3-as töltőkábelt.
Stand back. We are not letting hot Supercharger handles slow us down pic.twitter.com/UBcMPY6fU6
— Kyle Conner (@itskyleconner) March 9, 2024
Aggályokat vethet fel, hogy egy töltőt úgymond benedvesítünk, de ettől nem kell tartani: a Superchargereket esőben is lehet használni, valamint a töltő és az autó is monitorozza a töltést, és ha bármilyen bajt érzékel, lekapcsolja a töltést. Ezek ellenére a Tesla nem ajánlja a trükköt.
For the wet rag trick skeptics… pretty clear where I added it. (This is on a V3) pic.twitter.com/cyTUkZNQ1C
— Branden Flasch (@brandenflasch) May 5, 2024
via insideevs.com