- A japán miniautók - kai carok - piacán meghatározó szereplő a Suzuki, amely önvezető technológiával "szerelné" fel ezeket a modelleket.
- Ezért összeállt egy startuppal, amely a Yamahával és az Isuzuval is együttműködik.
Japánban különösen népszerűek a miniautók, azaz kei carok, amelyek elférnek a keskeny utakon, ám eddig nem gondoltak az autógyártók arra, hogy ezeket is felruházhatnák önvezető képességekkel.
A japán kei car-piac 34 százalékát uraló Suzuki Motor a nagojai Tier IV technológiai startup vállalattal állt össze azért, hogy a Japánban divatos kai carokhoz fejlesszen önvezető technológiát. A kihívást ebben az jelenti, hogy Japánban sok út viszonylag keskeny, továbbá a társadalom elöregedése miatt különösen sok az idős ember az autósok között. Közülök sokan pedig kei carral közlekedik.
Mi az a kei car?
A most is érvényes szabályozás 1998-ban született. A meghatározás szerint olyan, könnyű jármű, amibe maximum 660 cm3-s, 64 lóerős motor kerülhet, a mérete pedig nem haladhatja meg a 3400*1480*2000 millimétert. A történetükről szóló cikk itt olvasható.
Az autógyártó nagyjából nyolcmilliárd jent (18,7 milliárd forint) fektetett be a startupba annak érdekében, hogy összeházasítsák a két vállalat technológiáját. A Tier IV feladata, hogy létrehozzon egy automatizált vezetési rendszert olyan Suzuki modellekhez igazítva, amelyek már ma is megvásárolhatók az autószalonokban. Az autógyártó abban bízik, hogy ez lehet az alapja jövőben gyártandó modelljei önvezető rendszerének.
A Tier IV-et 2015-ben alapították. Fő terméke az Nikkei Asia gazdasági hírportál szerint az önvezető autókhoz használt Autoware operációs rendszer. A szoftvert a nagojai egyetemmel és más tudományos műhelyekkel közösen fejlesztették ki. Az Autoware nyílt forráskódú program, így független szakértők használhassák és módosíthassák. Ennek köszönhetően a Tier IV a világ bármely táján tevékenykedő szakemberekkel együttműködhet, ami segíthet a fejlesztési költségek csökkentésében. A cégnek egyébként a Yamaha Motor és az Isuzu Motor is partnere. Az előbbi a vállalati telephelyeken használatos járművekben, az utóbbi autóbuszaiban használná a startup technológiáját.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
A Mercedes is beszáll az idióta kormányzásos trendbe
A következő generációs EQS-ben mutatkozhat be az új megoldás, ami más gyártóknál már bukott.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
