Durva restomod Lanciát épít a Kimera
- A Kimera Automobili újabb modellt fog a piacra dobni az EVO37 és EVO38 után K-39 néven, ez lesz a márka harmadik modellje.
- Most nem a legendás raliautó 037-et veszik alapul, hanem az utalások alapján egy group 5 versenyautót, a Lancia Beta Montecarlót.
- A korábbi két Kimera hajtásában is ugyanaz a 2,1 literes, turbós, kompresszoros négyhengeres van, valószínűleg a K-39 is azt kapja majd.
- A hivatalos bemutató a június végén rendezett Pikes Peak nemzetközi hegyi felfutón lesz.
A Kimera Automibili felhívta magára a figyelmet néhány évvel ezelőtt, amikor kiadta az újragondolt ralilegenda Lancia 037 újragondolt változatot. Átvették a sziluettet, a jellegzetes formai elemeket és a felépítést. A Kimera EVO37 nem csak szép, de egy pokolian jó sportautó is egyben. Erre kontráztak rá most 2024-ben, amikor megérkezett a továbbfejlesztett EVO38 még sportosabb megjelenéssel, még nagyobb teljesítménnyel és már összkerékhajtással a régi 037-hez hű hátsókerék helyett.
A ralizás hőskorának címzett szerelmes levél a Kimera Evo38
Az Evo38 a B csoport egy meg sem született autójának állít emléket.

Az EVO37 sikere után a Kimera két új autót ígért 2025-ig, ebből volt első az EVO38. Úgy néz ki hamarosan láthatjuk a következőt is, mely elengedi az EVO elnevezést és K-39 néven fut majd a Kimera palettáján. Az első két modell ihletét adó 037 sem marad, helyette egy '70-es és '80-as években futó group 5 versenyautót, a Lancia Beta Montecarlót veszik elő a pletykák szerint. Legalábbis erre következtetnek a legtöbben, akik követték a Kimera utalásait egy martini versenycsíkozású, Lancia versenyautóról.
Egyelőre a hajtás is ismeretlen, de esélyes, hogy a korábbi EVO37 és EVO38 modellekből ismert 2,1 literes, négyhengeres motort veszik elő, melyet egyszerre tölt turbó és kompresszor. Míg előbbiben 500 lóerőt és 550 Nm nyomatékot nyújt, utóbbiban ezen emeltek és 600 lóerő mellett már 581 Nm áll rendelkezésre. Pusztító számok ezek és esélyes, hogy a K-39 egy ezeknél még durvább gép lesz ha elkészül. A bemutatót a június 23 és 24-én esedékes Pikes Peak nemzetközi hegyi felfutó versenyen ejtik meg.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
