2024.06.19. 16:01

  • A Kimera Automobili újabb modellt fog a piacra dobni az EVO37 és EVO38 után K-39 néven, ez lesz a márka harmadik modellje.
  • Most nem a legendás raliautó 037-et veszik alapul, hanem az utalások alapján egy group 5 versenyautót, a Lancia Beta Montecarlót.
  • A korábbi két Kimera hajtásában is ugyanaz a 2,1 literes, turbós, kompresszoros négyhengeres van, valószínűleg a K-39 is azt kapja majd.
  • A hivatalos bemutató a június végén rendezett Pikes Peak nemzetközi hegyi felfutón lesz.

A Kimera Automibili felhívta magára a figyelmet néhány évvel ezelőtt, amikor kiadta az újragondolt ralilegenda Lancia 037 újragondolt változatot. Átvették a sziluettet, a jellegzetes formai elemeket és a felépítést. A Kimera EVO37 nem csak szép, de egy pokolian jó sportautó is egyben. Erre kontráztak rá most 2024-ben, amikor megérkezett a továbbfejlesztett EVO38 még sportosabb megjelenéssel, még nagyobb teljesítménnyel és már összkerékhajtással a régi 037-hez hű hátsókerék helyett.

Az EVO37 sikere után a Kimera két új autót ígért 2025-ig, ebből volt első az EVO38. Úgy néz ki hamarosan láthatjuk a következőt is, mely elengedi az EVO elnevezést és K-39 néven fut majd a Kimera palettáján. Az első két modell ihletét adó 037 sem marad, helyette egy '70-es és '80-as években futó group 5 versenyautót, a Lancia Beta Montecarlót veszik elő a pletykák szerint. Legalábbis erre következtetnek a legtöbben, akik követték a Kimera utalásait egy martini versenycsíkozású, Lancia versenyautóról.

Egyelőre a hajtás is ismeretlen, de esélyes, hogy a korábbi EVO37 és EVO38 modellekből ismert 2,1 literes, négyhengeres motort veszik elő, melyet egyszerre tölt turbó és kompresszor. Míg előbbiben 500 lóerőt és 550 Nm nyomatékot nyújt, utóbbiban ezen emeltek és 600 lóerő mellett már 581 Nm áll rendelkezésre. Pusztító számok ezek és esélyes, hogy a K-39 egy ezeknél még durvább gép lesz ha elkészül. A bemutatót a június 23 és 24-én esedékes Pikes Peak nemzetközi hegyi felfutó versenyen ejtik meg.