Ha kell, a Ferrari kétszer is kicseréli az autód akkumulátorát
- A Ferrari bejelentette új garanciabővítési programját, ami a hibridek, tölthető hibridek akkumulátor-cseréjére vonatkozik.
- Eszerint a gyártó kétszer kicseréli ingyenesen az akkumulátorokat, egyszer 8, egyszer pedig 16 év után.
- A cél, hogy a PHEV Ferrarik értéktartók maradjanak több év után is.
A Ferrari híresen-hírhedten ügyel autóira, még akkor is, ha már megvették. Ennek negatív példája lehet, hogy a Ferrari a vásárlást követően sem enged meg mindent az autó tulajdonosának. Van, hogy ez jogos, például a Mansory ellen pert nyertek, mert a 488 GTB-hez FXX K bodykitet árultak, de előfordul, hogy túlzásba esnek: ilyen például Deadmau5 cicás Ferrarija, at ötletes nevű Purrari - ebben az esetben nem a Nyan-cat fólia volt a baj, hanem a macskára cserélt ló a Ferrari logóban.
De most egy pozitív példáról szól a hír, ugyanis a Ferrari új garanciabővítésével kétszer cseréli a hibrid és tölthető hibrid modellek akkumulátorát. Egyszer az autó 8., mégegyszer pedig a 16. évében. A garancia a későbbi tulajdonosokra is átruházható. Mindez viszont nincs ingyen, a kibővített garancia évi 7000 euróba, vagyis 2,8 millió forintba kerül. Az új program a korábbival együtt is kapható, ami a plug-in hibrid hajtáslánc alkatrészeire ad jótállást.
Hogy az évi 7 ezer dollár megéri-e kérdéses, mivel egyik gyártó sem ajnározza tele a médiát, hogy mennyibe kerülne egy akkumulátorcsere, így nehéz behatárolni, főleg egy Ferrarinál. Egyedüli támpont a Ferrari LaFerrari lehet, ugyanis azok már túlvannak az első 8 évükön, így ott már megtörtént az akkumulátorok cseréje. Ez a hírek szerint nagyjából 23 ezer dollárba, vagyis 8,5 millió forintba kerül, de ezek nem megerősített számok.
A Ferrari célja a programmal, hogy PHEV modellek akkumulátora ne befolyásolja értéküket a későbbiekben. Az Automotive News Europe információi szerint az új garancia a Ferrari készülő villanyautójára is vonatkozhat.